Cad e detta för fisk...

#1 - 17 november 2006 19:42
Hej tänkte smälla upp akvarie med malawi:sar. Hittat nåra jag fattat tycke för och skall läsa på lite mer om dem. Dock hitta jag en fisk jag inte riktigt hittat namnet på tänkte om någon kan svara på vad det är för nån eller om det är en som normalt inte ser ut så....

http://burnel.club.fr/Horreur/aulonocara_weltneuheit.jpg

E inte så duktig på fiskarna men försöker bli.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 17 november 2006 19:47
Det är en framavlad variant av Aulonocara - den existerar alltså inte i naturen
Guest
#3 - 17 november 2006 20:29
jepp som kjell säger så är den en framodlad variant av någon aulonocara har för mig att den kallas för strawberry
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 17 november 2006 20:42
Lutt skrev:
jepp som kjell säger så är den en framodlad variant av någon aulonocara har för mig att den kallas för strawberry

Den har flera handelsnamn varav Strawberry som du skriver är ett
#5 - 17 november 2006 21:05
Shit vilken ugly fisk var det första jag tänkte, och nej det är ingen kritik mer en reaktion, (ett av dom snyggaste kar jag sett innehöll bara rötter, ett 720 med rötter,,men sen började rötterna röra sig efter en stund) så smaken är delad. ;)
#6 - 17 november 2006 22:57
haha

hehe klart du får tycka vad du vill själv tycker jag den e tuff om jag skall vara ärlig. Vet inte om jag vill ha den i mitt akvarium men den e helt klart tuff.

Plus jag vill ju alltid veta vad det e för nån.
#7 - 18 november 2006 11:02
Har en aulonicara strawberry men inte ser den ut som denna fisk. Min firre är helt ljusröd med gula fläckar på fenorna, honan är lite ljusare i färgen.
MVH/kkk

Annons