Hej!
Jag undrar... Om man kan ha en kampfiskhane, själv i en guldfiskskål (eller är det förbjudet?) utan pump och utan filtrering med grus och växt...?
Kram S.E
kryddan803 skrev:Hej!
Jag undrar... Om man kan ha en kampfiskhane, själv i en guldfiskskål (eller är det förbjudet?) utan pump och utan filtrering med grus och växt...?
Kram S.E
hannesc skrev:det är det inte alls pikachu. däremot är det förbjudet att sälja SOM guldfiskskål. asså att säga att du kan ha guldfiskar i dom. men som nanokar funkar dom. men sen kommer aspekten med att en sida ska vara insynsskyddad.
Gur4m1 skrev:Eftersom en kampfisk inte behöver (trivs med) pump eller syresättning av vattnet på samma sätt som tex en guldfisk så borde dessa krav inte vara svåra att tillfredställa i en skål (dens våra biten blir ju just att göra den insynsskyddad och ja, att hålla den ren skulle jag tro. Själv kan jag inte förstå att man ens tänker tanken att ha fisk i en skål, bara för att man kan.
kryddan803 skrev:Hej!
Kram S.E
kryddan803 skrev:Ok, jag har inte köpt skålen nu utan den har stått oanvänd i vårat förråd lääänge... Man kan bara se in från ett håll resten kan man inte se in i... Ni fattar ju inte! Jag var TVUNGEN att använda den! Det var det eller ta bort kamphanen! Han verkar ju trivas och det e väll huvudsaken?? Han har byggt skumbo över större delen av ytan och personligen tycker jag at det är mycket snällare att ha honom i en guldfiskskål på dryga 25 L än att ha honom i ett så litet att han knappt får plats.
Huvudsaken är att han trivs!
kryddan803 skrev:Nej men du kan tänka dej att ha den i en glaslåda? -.- Same Thing, But Different