C.Ciklid goes banana!

#1 - 12 april 2011 07:54
[SIZE="2"][FONT="Comic Sans MS"]Kan man lugnt säga... Alltså de där kajorna.. de är här igen!! I år igen har de åter hittat MIN skorsten!! Varför är MIN skorsten så fin att vara i?! Det kuttras, det skränas, det flaxas... Det ramlar ner en massa bös via ventilations luckan...

Skall jag skjuta av dem igen som förra året? Orkar inte hålla på och springa ut och in hela tiden. Framförallt inte klockan 4 på morgonen.

Jag är höjdrädd. Vart så efter att drullat baklänges av en stol och slog i bakhuvudet i köksbänken för många år sedan. Men att näta skorstenen är ju ett alternativ. Vem skall få äran att ta sig upp på taket på vårt 2 vånings hus och näta skorstenen?

Alt.nr1: Maken. Han som hatar landslivet och vill asfaltera hela gården. Tror han är höjdrädd han med, men är för stolt för att erkänna det. :rolleyes: Han bryr sig inte om kajorna, säger: skit i dem.
Alt.nr2: Äldsta svågern. Hrm... livrädd för flygande insekter... kryp... nä.
Alt.nr3: Yngsta svågern. Ett alternativ, men han kör lastbil och man vet aldrig när,var och hur han har tid.
Alt.nr4: C.Ciklid her self! Självklar kandidat som lyckas med allt hon gör. Ehh... vänta nu... det är ju mig jag talar om. Höjdrädda kvinnan som skakar som ett asplöv 3 steg upp på en stege... :eek:

Lämnar dottern på lekis och åker hem. Ställer upp stegen. Det är HÖGT upp. Tar fram nätet och klipper till en bit som jag tror skall passa. Säger till sonen att stå och titta på när mamma går upp på taket och nätar skorstenen. Tar med mig telefonen, vem vet, jag kanske får ringa grannen och be dem komma och hämta ner mig. Börjar klättra... stegen skakar... inte titta ner...

Min ena sida är otroligt envis. Tack vare den så kan jag genomföra mycket tok. Jag tog mig upp och kramade skorstenen ett tag innan jag kunde ställa mig upp och sätta nätet på plats.

Sonen ropar och frågar om det är kul att vara här uppe...[:-12] Herre gud son, mamma gick över sina gränser för att slippa ha kajor i skorstenen... Men så klart säger mamma: Ja, men det är bättre att vara på marken!! Med kamran framme kan man ju ändå fota lite mer omkring sig... ;) Måste ju bevisa att jag faktiskt har vart uppe på taket!

Långt ner är det... Tur man har skorstenen att hålla i!!

Man kan se mycket långt härifrån... Guttsta bryggeri på andra sidan åkrarna.

Kom ner helskinnad och skakade som en skallerorms skallra. Lyfte ner stegen och plockade undan verktygen jag använt. Återstår att se om gubben ser att jag har vart uppe på taket. Då kommer han antagligen åxå "go banana" för att frun behagat gått upp på taket... :rolleyes: Nu skall jag sätta mig ner med en kopp kamomill thé och lugna nerverna medan sonen spelar spel en stund.

Och vet ni...? Det är så jävla skönt att slippa ha kajorna skränande i skorstenen...
[/FONT][/SIZE]
#2 - 12 april 2011 08:22
nu tycker jag dock att kajor är är världens bästa fågel, skulle ge multum för att ha ett par så nära inpå mej... värre med skator som börjar yla vid soptunnorna kl 04... men det är lite längre fram i sommar.

Sen är ju du världens superkvinna!
tror du påminner lite om min syster.. hon vet att hon är rädd, men hon ORKAR inte dras med det, så hon fixar det....typ
enkellt, rakt på sak, men ur-ballat och galet:p
Och att du hade med dej kameran upp:D:D härlig utsikt:)
#3 - 12 april 2011 08:52
Tack Karro! Har kamera i mobilen så det var relativt smidigt att ta korten. Och ja, jag är en sådan som inte står ut med att ha saker ogjorda, ingen hjälper en så varför inte göra det själv? Man får lägga undan "jag vågar inte/kan inte" och göra det. Annars lär man sig ju aldrig. :) Man får se till att ha lugnet på kopplat så brukar det gå bra. Och jag har väll inget emot att ha fåglar omkring mig, men i skorstenen är ingen höjdare!! Hade ett Skat par som häckade i Hägghäcken ett par år och vist, de skränade, men tyckte det var kul att se hur ungarna utvecklades och hoppade omkring nyfikna på grenarna runt boet ju äldre de blev. :)
#4 - 12 april 2011 12:11
Du är otrolig!!
#5 - 12 april 2011 17:38
Bra jobbat!

Det är bra ibland att göra saker som man normalt aldrig skulle göra, självförtroendet får sig en trevlig boost :d
#6 - 12 april 2011 18:42
Shit vad du är duktig. Själv stod jag på stegen härom dagen och vägrade att gå upp utan kastade verktyg tilll maken som skulle skruva ner den gamla parabolen.
Men visst känner man sig nästan en meter längre när man utmanat sig själv och klarat av det. Det är något som man borde göra själv lite oftare!

/B
#7 - 12 april 2011 19:41
Gud vad du är duktig, själv kan jag inte byta lampa i taket utan att vara svimfärdig! Hej förresten. Har inte hängt här på ett tag så jag har lite dålig koll på vad som skett i ditt liv. Allt bra?
#8 - 13 april 2011 09:18
Oj... Tack alla!! :) Man blir så glad av era kommentarer! Kan ju meddela att maken inte har sett något än... Troligen kommer han aldrig se det heller om inte kära sonen skvallrar... :D
#9 - 17 april 2011 08:46
imponerande! Jag hade förmodligen suttit kvar o kramat skorstenen tills sambon kom hem *s*
#10 - 18 april 2011 09:32
En annan hade köpt öronproppar och hörselskydd... här klättras inte!

Och ja! Kajjor för ett jäkla liv i skorsten, blir höga på röken och trillar mer, fastnar i någon kanal och sedan får sotare plocka upp väl rökt fågel!

Annons