Byte utav Bakgrund.

#1 - 2 december 2012 17:49
Hej, jag beställde nyss en ny bakgrund till mitt Malawi kar och undrar nu hur man enklast kan byta bakgrunden på det.
har funderat på att köpa mig ca 3 st 30 liters "baljor" och ha dom där i så länge.
Om nu det är det bästa och göra behöver man då någon pump med fileter i eller räcker det med syre?
Om det har någon betydelse så är det från början ett 240 liters Juwel Rio.
Fiskar
Hongi 2 hanar och 6 honor även ca 4 yngel
Golden 4 hanar och 2 honor 2 yngel
Saulos 1 hane
och 5 st liknande "Northen blue melanochrmis"

Har köpt det begagnat så vet inte vilka raser det är eller hur många det har varit innan.

Har även en annan fråga om det på något sätt går att bli av med fiskarna jag har i karet just nu på ett enkelt sätt tex om någon affär skulle vilja ha dom och sälja eller liknande eller är det bara blocket som gäller?
Om denna ligger i fel "avdelning" på forumet så får gärna en m.o.d fixa det hittade inget annat som kunde stämma:)

Mvh Skitzzo
#2 - 4 december 2012 17:38
Sv: Byte utav Bakgrund.

Ingen som har några tips?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
#3 - 4 december 2012 17:45
Risken är väl att de slår ihjäl varandra i hinkar och du behöver ju cirkulation. Silcon behöver ju torka vilket kan ta ett br tag. Bästa vore om du ha ett kar till;). Du har inget badkar?
#4 - 5 december 2012 03:46
Jo klart vi har, men tror inte det är så populärt att ha dom i de i över 1 dygn. Med tanke på att resten av familjen fortfarande behöver dusha och tycker från början redan att jag lägger ner för mycket tid/pengar på karet :P
Har ju i och för sig ett 120liters med pictusmalar och lite annan skit som min syster har valt alla fiskar i :p men där i kan jag la knappast ha dom?[:o]
#5 - 5 december 2012 15:40
Inte att rekommendera
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 5 december 2012 16:06
Förstår liksom inte frågan - vad undrar du över vad gäller bakgrunden. Frågan är ju inlagd i kategorin "inredning" så bakgrunden hör dit - men inte fiskhantering?
#7 - 5 december 2012 17:31
Skitzzo skrev:
Hej, jag beställde nyss en ny bakgrund till mitt Malawi kar och undrar nu hur man enklast kan byta bakgrunden på det.

har funderat på att köpa mig ca 3 st 30 liters "baljor" och ha dom där i så länge.

Om nu det är det bästa och göra behöver man då någon pump med fileter i eller räcker det med syre?

Om det har någon betydelse så är det från början ett 240 liters Juwel Rio.

Fiskar

Hongi 2 hanar och 6 honor även ca 4 yngel

Golden 4 hanar och 2 honor 2 yngel

Saulos 1 hane

och 5 st liknande "Northen blue melanochrmis"

Har köpt det begagnat så vet inte vilka raser det är eller hur många det har varit innan.

Har även en annan fråga om det på något sätt går att bli av med fiskarna jag har i karet just nu på ett enkelt sätt tex om någon affär skulle vilja ha dom och sälja eller liknande eller är det bara blocket som gäller?

Om denna ligger i fel "avdelning" på forumet så får gärna en m.o.d fixa det hittade inget annat som kunde stämma:)

Mvh Skitzzo

Rubriken har inget direkt med texten att göra, de går att byta bakgrund, fast då rekommenderas det att tömma akvariet på allt som är i, jag har till och med lyckats få bort en slimline utan några direkta skador... Filékniven är min vän.
#8 - 6 december 2012 04:06
Rubriken har inget direkt med texten att göra, de går att byta bakgrund, fast då rekommenderas det att tömma akvariet på allt som är i, jag har till och med lyckats få bort en slimline utan några direkta skador... Filékniven är min vän.

Jo tömma karet ska jag göra, det jag mest är orolig över är hur jag ska "förvara" fiskarna i 1-2 dygn utan akvarie till dom?
#9 - 6 december 2012 04:10
Förstår liksom inte frågan - vad undrar du över vad gäller bakgrunden. Frågan är ju inlagd i kategorin "inredning" så bakgrunden hör dit - men inte fiskhantering?

Jo jag undrar över vad som är bäst för fiskarna att leva i i 1-2 dygn undertiden jag byter bakgrund?
hinkar? baljor? Har inte tillgång till något annat akvarium och ha dom i.
Jag skrev även i mitt inlägg att jag hittade ingen bra kategoti till det så bad en MOD fixa det om de fanns en bättre.
#10 - 6 december 2012 12:06
Skitzzo skrev:
Jo jag undrar över vad som är bäst för fiskarna att leva i i 1-2 dygn undertiden jag byter bakgrund?

hinkar? baljor? Har inte tillgång till något annat akvarium och ha dom i.

Jag skrev även i mitt inlägg att jag hittade ingen bra kategoti till det så bad en MOD fixa det om de fanns en bättre.
Du får 2st 79L plastboxar för omkring 160kr på clas O och det borde väl gå att ha dem uppdelade i dem under tiden
#11 - 6 december 2012 14:13
Sv: Byte utav Bakgrund.

Tack flr svaret Åheim:thumbup:

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Annons