Hejsan. Är helt ny på detta med akvarie och jag har många funderingar kring det. Man vill ju att allt ska bli rätt så att säga.
Till att börja med vill jag nämna att det är Malawi jag har i mitt akvarie. Har några frågor som jag hoppas ni kan svara på.
Först undrar jag om man har haft i Sera Aquatan (hade i det idag), hur gör man om man sedan vill byta till ett annat fabrikat, jag har beställt Easy-Life Fluid Filter Media. Måste jag göra ett enormt vattenbyte eller kan jag köra i en normal dos med det nya medlet när det kommer på posten (har beställt)?
Vidare undrar jag, hur många grader bör man ligga på i temperatur när det gäller malawi?
När det gäller Ph, vilket jag fattat inte har så stor betydelse vad det ligger på i värde utan mer att det är stabilt, så undrar jag vad det är som bestämmer Ph, finns det någon faktor som styr Ph som kan göra att värdet kan variera upp och ned?
Jag undrar också om det kan vara skadligt att ha rötter ihop med Malawi, har hört att de kan utsöndra nån syra av nåt slag.