Fick hem mitt Vision 450 igår, o jag kan knappt bärga mej tills jag får hälla över 200L's där i.. men tänkte att jag för en gångs skull ska ta det lite lugnt o få ordning på allt innan! Tålamod...
Hur som helst, fick med Juwel-bakgrunder till karet, och hade idag tänkt att jag skulle silikona fast dom. Först hade jag bara tänkt köra bakgrund fram till filtret, men nu har jag börjat ångra mej, jag vill nog klä in pumphuset ialf.
I en tidigare tråd jag skrivit i fick jag tipset till länken där nån gjort ett filterhörn i slimline o sen lagt filtermaterial där bakom. Ok, det funkar väl bra, men nu har jag ju redan ett helt nytt pumphus, känns ju jätteträligt att ta sönder det ju...
Nån som har byggt bakgrund runt det befintliga pumphuset i Juwel? Det sitter insug på båda sidor om pumphuset, så jag antar att jag får göra hål där i bakgrunden, även om det hamnar "på framsidan"..
Idéer? Tips? Förslag?? Bilder???
Han i zoobutiken hade bara byggt bakgrund fram till pumpen, o sen satt en liten bit framför bara.. inget på sidan.. funkar ju visserligen, men är risken inte den att man ångrar att man inte satte nån på sidan oxå??