Bygga grottor med hjälp av silicon??

#1 - 1 augusti 2007 11:40
Funderar på att om man kan bygga upp grottor med stenar och för att få det mer hållbart, limma med silicon (har sånt som är till för just inuti akvarium) fungerar det?! eller är det någon som har nån bättre ide??
Tacksam för svar..
MVH Maria
#2 - 1 augusti 2007 11:45
_tösen_ skrev:
Funderar på att om man kan bygga upp grottor med stenar och för att få det mer hållbart, limma med silicon (har sånt som är till för just inuti akvarium) fungerar det?! eller är det någon som har nån bättre ide??

Tacksam för svar..

MVH Maria

Ja visst funkar det. Ett annat alternativ är delade blomkrukor. Dessa kan bekläs på olika sätt (endast fantasin sätter gränser). Här på zoopet har jag sett såna som kletat ner dem med silicon och sedan rullat dem i grus. Själv har jag anlagt javaormbunkar att växa på krukorna. Allt är egentligen bara fast i smak och fantasi.
#3 - 1 augusti 2007 17:16
_tösen_ skrev:

Tacksam för svar..

MVH Maria
vill man ha hållfasta stenbyggnationer så brukar man som du säger silicona ihop dem!
#4 - 1 augusti 2007 23:32
_tösen_ skrev:

Tacksam för svar..

MVH Maria

Jag har byggt stora stenformationer fastlimmade med silikon.
1. Det gör att jag sover bättre om nätterna... :D
2. På detta sätt har jag kunnat skapa grottor och plattåer för fiskarna att hålla till runt.

Annons