Bygga grotta/stenröse av frigolit

#1 - 29 oktober 2012 10:29
Har ett 400l malawi kar som jag tänkte se om det gick o bygga en frigolit stenröse/grotta.
Och sedan försöka tynga ner den med sten.

Någon som har någon bra ide? gärna med bilder! Hittar bara bakgrunder i frigolit.
Okey det är ju ungefär samma sak! Men jag har problemet att försöka fästa den utan silicon.

:p
#2 - 29 oktober 2012 11:13
Varför inte köra med riktig sten?
Det kommer att bli jättestor flytkraft i frigoliten, och tynga ner den med sten låter inte som en vidare bra idé. Silikona fast den i botten är isf en bättre lösning:).
#3 - 29 oktober 2012 11:25
Har riktig sten nu men mina malawis river ner dem hela tiden. Hade varit schysst med något som inte rasar hela tiden...

blir svårt att fästa med silicon i och med att det är vatten i karet..

Kanske kan silicona fast ett stenröse med riktig sten? då rasar dem ju inte! hmmmm nu fick jag mer ideér.. haha
#4 - 29 oktober 2012 11:31
Ja. det är en bättre idé:). Annars kan du även lägga stenen redan från botten och upp, för att sedan lägga över med sand/grus. Detta förutsätter att du har något under stenen såsom liggunderlag eller frigolit för att inte riskera bottenglaset.
#5 - 29 oktober 2012 18:08
Bygg stabilare...

Du kan ju ta tex små blomkrukor i botten som stora grottor, sedan fylla på med stenar runt och över. Blir ju lite mindre vikt.
#6 - 29 oktober 2012 20:32
Limma ihop stenarna med silikon ??

Annons