Ursprungligen skickat av champ
Hej igen!
Jag börjar bli klar med formgivningen av frigoliten så nu har jag nya frågor...
1. det här fixet (husfix?).. var kan detta köpas, hur mkt behövs för en bakgrund 1000 x 500
2. var får man tag i bra färg, något man ska tänka på?
3. Läste nångon stans att det var bra att blanda fix + färg rätt/fel?
4. Är det fler kulörer än grön,svart,vit och brun man bör ha?
5. Fortfarande undrar jag om någon har något bra tips om doppvärmaren?
Doppvärmaren e tetratec 200W har jag för mig
6. (bör kanske vara i annat forum men enklare att sammla allt) Jag ska använda en eheim ecco pump, 3 "filterdelar". Innan har det varit ett avlångt rör med hål på sidorna för att sprida utblåset men det borde väll gå att köra med endast "det lustigt böjda" röret som utblås? lättare att gömma och få till snyggt så
1) Byggfirma, färgaffärer. Du behöver inte mkt till en så liten bakgrund, men det beror ju förstås hur många/tjocka lager du lägger på. Köp 3 kg så har du till nästa också.
2) Tänker du lacka bakgrunden så kan du använda vilken färg som helst, tex vattenfärg. Jag använde pulverfärg. Finns att köpa i alla(?) färgaffärer.
3) Rätt/fel finns väl inte.. gör det om du känner för det, jag gjorde det. Gäller alltså pulverfärg..
4) Det beror på vilka färger du vill att din bakgrund ska ha. Jag använde grått och brunt.
5) Jag tror inte du behöver oroa dig alls om droppvärmaren ligger emot, men det borde väl gå att skära ut ett utrymma i frigoliten?
Lycka till!