bygga egen lysrörskåpa.

#1 - 23 augusti 2009 18:27
Hej, jag har ett 128l kar som jag ska bygga en kåpa i trä till, istället för att ha täckglas och en lysramp. Nu är min fundering vad jag ska måla/betsa träet med så att kåpan inte börjar möggla.

Tacksam för tips & svar :)
#2 - 23 augusti 2009 18:34
emil.o skrev:
Hej, jag har ett 128l kar som jag ska bygga en kåpa i trä till, istället för att ha täckglas och en lysramp. Nu är min fundering vad jag ska måla/betsa träet med så att kåpan inte börjar möggla.

Tacksam för tips & svar :)

Utvändigt är det rätt så fritt, jag oljade min ramp.
Invändigt målade jag med oljealkydfärg men sedan klädde jag den invändigt med aluminiumtejp.
#3 - 23 augusti 2009 21:10
flygrc skrev:
Utvändigt är det rätt så fritt, jag oljade min ramp.

Invändigt målade jag med oljealkydfärg men sedan klädde jag den invändigt med aluminiumtejp.

Okej, tack för svaret. Så alutejpen funkar som reflektor också då lr? var kan jag hitta sådan tejp någon stans då?
#4 - 24 augusti 2009 17:42
Du kan ju bygga den i formplyfa, det har jag gjort. Jag har inte målat alls invändigt, tror det håller bra ändå.
#5 - 25 augusti 2009 19:30
de borde jag tänkt på lite tidigare, men aja nu e det försent har gjort en i furu nu,men jag vet tills nästa gång iaf:)
#6 - 25 augusti 2009 20:38
Tex biltema har alu tejp
#7 - 29 augusti 2009 13:29
Hur går det med kåpan? Har du bilder?
#8 - 4 januari 2010 20:58
Att bygga den gick sådär, men när den var klar så visade det sig att utseendes inte blev som önskat. Så projektet lades ned.

Annons