Okej, verkar ju inte som att karet exploderar om man balanserar vikten på rampen. Men då blir det nog båtfärg i såna fall känns det som.
Hur fäster ni själv hållarna till lysrören med el etc. samt vilka reflektorer används?
nrone, led i all ära men som sagt mkt växter så jag föredrar nog T5 rör till detta bygge ;)
Nicke
Mina lysrörshållare sitter limmade med silikon, det är faktiskt möjligt att bygga ordentligt med LED oxå men det kostar en del och kräver nog lite mer kunskaper för att få det bra än om man slänger i ett färdigt lysrörssystem där det räcker att kunna snickra ihop en snygg låda :)
Några reflektorer har jag inte i min ramp, har målat bakgrunden i rampen med vit färg (ganska hög reflektion det med) och sen är det så fullt med T8 lysrör att några reflektorer inte får plats, hela bygget är dessutom bara 4cm högt så även det begränsar möjligheterna till reflektorer :)
Skulle du köra T8 på 36w (om det får plats) så har biltema billiga (och bra) lysrör som man kan dryga ut med och kanske ha fler rör i rampen istället för 54w T5, inköpskostnaden för vettiga lysrör är ju inte helt oviktig alltid ;)