Butiker i/runt Vetlanda?

#1 - 4 augusti 2008 09:45
Tänkte höra vilken av butikerna runt Vetlanda som är mest seriös? Jag var i två onämda butiker i Vetlanda i förra veckan och där jobbade bara yngre flickor som inte verkade veta så mkt om akvarium.
En butik i Sävsjö var ägaren en äldre trevlig dam. Hon tyckte jag skulle vänta med att handla då hon hade massa på ingång närmaste veckan. Inte ofta en säljare säger så, tyckte det var trevligt.

Finns det någon här på forumet som vet vilken butik som har bäst kunskap? Jag vill egentligen inte springa i för många olika och lyssna på "goda" råd. Eller finns det flera butiker i närheten som är trevligare än ovan?
#2 - 4 augusti 2008 13:20
Är du ute efter ciklider eller guppy kan du åka till Arne i Nässjö. Glada svansen finns ju också i Nässjö, men jag vet inte om jag tycker att de är jättekunniga. Eksjö djuraffär har en kunnig ägare, men han kanske inte kan allt om akvaristik. Men han kan en hel del om mycket.
#3 - 4 augusti 2008 16:02
endymion skrev:
Är du ute efter ciklider eller guppy kan du åka till Arne i Nässjö. Glada svansen finns ju också i Nässjö, men jag vet inte om jag tycker att de är jättekunniga. Eksjö djuraffär har en kunnig ägare, men han kanske inte kan allt om akvaristik. Men han kan en hel del om mycket.

läste i tidningen att dom havde öppnat en ny i Nässjö, som tror jag att den hetar poseidon , men har inte lyckats att hitta den
mvh janne
#4 - 4 augusti 2008 17:00
Var och kikade på ett akvarium att starta i idag. Nya zookompaniet hade ett guppyhotell för 895kr och ett Tetra som nog var runt 65liter med tillbehör för runt tusenlappen.
Djurmagazinet hade inga jag tyckte var snygga eller så var de för stora.
Inte riktigt bestämt mig för vad det blir, men jag börjar med ett litet trots alla rekommendationer om stora kar :)
#5 - 6 augusti 2008 05:45
läste i tidningen att dom havde öppnat en ny i Nässjö, som tror jag att den hetar poseidon , men har inte lyckats att hitta den

mvh janne

Den ligger ungefär där Mascot motor ligger.
#6 - 6 augusti 2008 17:36
endymion skrev:
Den ligger ungefär där Mascot motor ligger.

ok tack är dett värt ett besök
mvh janne
#7 - 3 november 2008 21:42
Vem är Arne :)?
Ute efter fina Scalerer och skulle gärna kika på discus.
JeBoro
#8 - 13 november 2008 19:00
ok tack är dett värt ett besök

mvh janne

Ja han har fått in mycket sällskapsfisk och även en hel del malawi.
www.poseidonakvarium.se
#9 - 17 februari 2010 22:35
zoolander skrev:
Tänkte höra vilken av butikerna runt Vetlanda som är mest seriös? Jag var i två onämda butiker i Vetlanda i förra veckan och där jobbade bara yngre flickor som inte verkade veta så mkt om akvarium.

En butik i Sävsjö var ägaren en äldre trevlig dam. Hon tyckte jag skulle vänta med att handla då hon hade massa på ingång närmaste veckan. Inte ofta en säljare säger så, tyckte det var trevligt.

Finns det någon här på forumet som vet vilken butik som har bäst kunskap? Jag vill egentligen inte springa i för många olika och lyssna på "goda" råd. Eller finns det flera butiker i närheten som är trevligare än ovan?

Hej!
De finns tre!!! Den tredje kan. vetlanda djuraffär

Annons