Butik som kan ta hem ovanliga fiskar?

#1 - 3 februari 2009 14:46
Jag har hört med Solzoo, Herkules, Åleds, Nols ciklidhobby, Akva importen, Zoomässan mm. mm. Samtliga har svårigheter med att ta hem en fisk jag vill ha. Tetraodon lineatus, fahaka kulfisk.

Vilka butiker vill ni rekomendera nu? Kan tänka mig att åka en bit för att hämta den. Typ Malmö, Karlstad, sthlm mm....
#2 - 3 februari 2009 14:54
Jag tror det är bättre du kollar med grossisterna om de har den hemma, affärerna kan inte göra något om inte grosisten saluför arten du söker.
#3 - 3 februari 2009 14:56
patriksg skrev:
Jag har hört med Solzoo, Herkules, Åleds, Nols ciklidhobby, Akva importen, Zoomässan mm. mm. Samtliga har svårigheter med att ta hem en fisk jag vill ha. Tetraodon lineatus, fahaka kulfisk.

Vilka butiker vill ni rekomendera nu? Kan tänka mig att åka en bit för att hämta den. Typ Malmö, Karlstad, sthlm mm....

Prova med Akvarielagret i Stockholm.
#4 - 3 februari 2009 15:02
Vilka är grosisterna??? Ska ringa dom i sthlm nu.. tackar
#5 - 3 februari 2009 15:17
sthlm har haft inne :( dock inte.. hitta en lista med grosister me d)=)
#6 - 3 februari 2009 17:40
Imazo har den inne på veckans lista, så det borde inte vara något problem om inte du har specifika krav på storlek.
#7 - 3 februari 2009 18:56
Imazo har den inne på veckans lista, så det borde inte vara något problem om inte du har specifika krav på storlek.

Vart kan man få tag på den listan? Vad jag vet finns ingen på nätet... Ju mindre ju bättre..
#8 - 3 februari 2009 19:08
Den listan får du nog inte se som privatperson;).
#9 - 3 februari 2009 22:19
Kan säga att den fortfarande finns kvar på en lista från idag. Kan tipsa om att deras lista brukar läggas upp på nätet dock, en mer uppdaterad, och en som jag kan delge här:

http://www.krylbozoo.se/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=111

Den uppdateras dock bara en gång i månaden eller så.
#10 - 4 februari 2009 07:19
Var köper krylbo sin fisk ifrån då Oaken ?? Imazo ?
#11 - 4 februari 2009 11:28
drd skrev:
Var köper krylbo sin fisk ifrån då Oaken ?? Imazo ?

Yes, det där är Imazos lista.
#12 - 4 februari 2009 20:02
oaken skrev:
Kan säga att den fortfarande finns kvar på en lista från idag. Kan tipsa om att deras lista brukar läggas upp på nätet dock, en mer uppdaterad, och en som jag kan delge här:

http://www.krylbozoo.se/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=111

Den uppdateras dock bara en gång i månaden eller så.

Sökte i den listan men hittade ingen :( Kanske är borta nu.. Se ge det till nästa vecka för som jag fattar det så kommer det en ny lista då.

Janne på Åleds var mycket hjälpsam och kunde få hem väldigt många olika kulfiskar från Singapore, dock inte lineatus.
#13 - 5 februari 2009 15:35
patriksg skrev:
Sökte i den listan men hittade ingen :( Kanske är borta nu.. Se ge det till nästa vecka för som jag fattar det så kommer det en ny lista då.

Janne på Åleds var mycket hjälpsam och kunde få hem väldigt många olika kulfiskar från Singapore, dock inte lineatus.

Som jag sa tidigare så står T. lineatus med på Imazos lista som är två dagar gammal, men den där listan är från i början av januari så det är ju inte så konstigt om den inte står med där ;)

Allt du behöver göra är alltså att be en akvarieaffär nära dig att beställa hem dem.
#14 - 5 februari 2009 19:48
Ringer till Nols ciklid i morgon så fort han öppnar!!! =)

Annons