Bukvattensot

#1 - 12 april 2009 16:14
Fiskar som har bukvattensot kan dom bli friska igen elr är dom dödsdömda???
#2 - 12 april 2009 16:20
Fösen skrev:

Jag hade en L-200 och en L-177 som har ätit jätte mycket och idag när jag kom hem från ett kalas var båda på botten och uppsvälda. De hade ju ätit jätte mycket förrut. Och 2 fiskar till är feta men de äter kan dt hända samma sak för dom?
#3 - 13 april 2009 10:52
Fösen skrev:
Jag hade en L-200 och en L-177 som har ätit jätte mycket och idag när jag kom hem från ett kalas var båda på botten och uppsvälda. De hade ju ätit jätte mycket förrut. Och 2 fiskar till är feta men de äter kan dt hända samma sak för dom?

Nu har 2 fiskar till dött snälla hjälp så att jag kan bli av med detta!!!:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
#4 - 13 april 2009 11:37
Kommer inte riktigt ihåg vart jag läste detta men skall försöka minnas det i detalj.

"Det kan hjälpa fisken med ett saltbad men det tar inte död på orsaken dvs fisken mår bättre men grundsjukdommen kommer inte att botas"

Hoppas det hjälpte.
#5 - 13 april 2009 18:59
Fösen skrev:

det går att rädda fisken om man medicinerar i tid. jag använder själv baktopur till mina malawiciklider. det fungerar.
jag tycker att du ska bege dej till en djuraffär och prata med dem. de kan säkert hjälpa dej.
#6 - 13 april 2009 21:20
mina malawis fick bukvattensot för några månader sen

vissa fiskar som inte hade ätit på 2 veckor blev faktiskt friska

jag medicinerade med flagyl (människomedicin som finns receptbelagt på apoteket)800-1000mg /100liter vatten var 8-12timme i 2-3 dagar å helt nersläckt..

blandade även ut 1500mg flagyl med 100gram mysis å matade fiskarna med detta...

Annons