Hej
Jag vet inte om min skalare ska föda eller om det är bukvattensot? Om det skulle vara bukvattensot hur behabdlar man då det? Om den skulle föda äter dom upp sina ungar då? Tror mest på att det är bukvattensot.
Fösen skrev:Hej
Jag vet inte om min skalare ska föda eller om det är bukvattensot? Om det skulle vara bukvattensot hur behabdlar man då det? Om den skulle föda äter dom upp sina ungar då? Tror mest på att det är bukvattensot.
Bowman skrev:En ny tråd varje gång det ploppar upp en tanke.. Har du glömt av "sök"-knappen ;)
Många frågor på en gång..
Att veta vilken sjukdom det är är svårt, kanske även om man ser dom.
Bukvattensot skall tydligen vara ganska ovanlig i alla fall. Men det finns en del annat som sätter sig på magen tydligen.. Sök lite så får du se. Google och här.
Om det är bukvattenst tror jag man kunde behandla med octozin tror jag det var, men som sagt, sök upp det. Finns hur mycket som helst.
Omskalaren äter sina ungar? Ingen aning..
Gaffel skrev:En annan klassiker är att fisken "hostar" vid matning samt att vid vy rakt uppifrån är fiskens fjäll utspretande på grund av fiskens uppsvullnad, ditt fall låter annars som förstoppning med lite förhöjd halt av flagelatter.