Hej!
några av mina ciklider har dött i bukvattensot(tror jag)
borde jag vänta med att köpa nya ciklider på ett tag då?
någon?
mvh
Kristoffer
Stoffy34 skrev:Hej!
några av mina ciklider har dött i bukvattensot(tror jag)
borde jag vänta med att köpa nya ciklider på ett tag då?
någon?
mvh
Kristoffer
Loelle skrev:Jag tycker inte det verkar så smart att stoppa ner nya fiskar i ett kar med misstänkt sjukdom. Jag hade väntat iaf en månad efter sista fisken visat symptom på sjukdom innan jag skaffade nya.
ok, då skall jag göra så
vet inte hundra om de dog av bukvattensot, eller stress
men hur som helst väntar jag med att köpa nya fiskar
ha re
Kristoffer
Loelle skrev:Det KAN ha varit vad som helst, det är omöjligt att säga nu. Kolla noga på dina fiskar varge dag och se efter förändringar i färg, fenor, fjäll, och beteende. Visst kan det gå att slänga i nya fiskar nu men jag hade inte tagit den risken.
Stoffy34 skrev:hej!
jo skall nog lite lågt med att köpa nya fiskar
kanske köper ett par nästa vecka som tidigast
mina andra ciklider verkar må bra dock!!
det är ju bra
som lite ljus i mörkret liksom
ha re
Kristoffer
Kjell Fohrman skrev:Du skall vänta minst 1 månad som Loelle skriver gärna ännu längre
Kjell Fohrman skrev:Du skall vänta minst 1 månad som Loelle skriver gärna ännu längre
jag bytte precis 50 procent av vattnet för att försöka hålla mina kvarvarande fiskar i "form"
hoppas jag nu blivit av med sjukdomarna!!
mvh
Kristoffer
matte159 skrev:[COLOR=blue]Jag är inget proffs på sjukdomar, men du blir nog inte av med bakterierna pga ett vattenbyte. För att bil av med dem måste du nog medicinera karet först.[/COLOR]
nike83 skrev:om det är bukvattensot så kan det komma från stress.
eftersom du säger att dina fiskar har varit stressade, så återstår VARFÖR har de varit stressade?