Någon som har en BTN Woodrock bakgrund i ett Juwel-akvarium?
Visst borde det gå att montera in sådana moduler och med en såg och lite finurlighet fixa till det så man döljer Juwels innerfilterklump utan att blockera in- och utflöden?
[QUOTE=Hasse H]Någon som har en BTN Woodrock bakgrund i ett Juwel-akvarium?
Visst borde det gå att montera in sådana moduler och med en såg och lite finurlighet fixa till det så man döljer Juwels innerfilterklump utan att blockera in- och utflöden?[/QUOTE]
Eftersom inte dessa "moduler" går ända ner till botten så tror jag att det är mycket svårt att få till det på ett snyggt sätt.
Jag hade nog rivit ut Juwelfiltret och bara använt filtermaterialet och pumpen.
[QUOTE=Hasse H]Ok. Förstår hur du menar. Kanske är klokast att göra så, även om det tar emot att demontera ett fungerande innerfilter.[/QUOTE]
Du skulle ju kunna ha Rocky JUwel eller Orinoco de är ju designade för att passa Juwelfiltren.
[QUOTE=Hasse H]Ok! Det hade jag inte fattat. Bygger man in filterklumpen bakom bakgrunden då? Eller hamnar den vid sidan, utanför bakgrunden?[/QUOTE]
Svarar även om det inte är aktuellt - filterklumpen byggs in.
Ok, intressant att veta till nästa projekt om inte annat :) . Kommer nog försöka få till det med Woodrock-modulerna i detta karet, men utan filterklumpen i hörnet.