BTN Woodrock

#1 - 17 september 2006 16:46
Jag har en BTN Woodrock och jag har några funderingar.
Vad jag förstår så skall nr 1 öppnas och nr 2 både upptill och nertill, men hur är det med nr 3?
Jag skall ha en doppvärmare bakom avdelaren och ett 1000 l Powerhead.
Skall jag då öppna nr 3 och skall jag öppna båda insugen?
Se bifogade illustration från BTN:s hemsida.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 17 september 2006 17:03
Nr 3 öppnar du bara upptill som skissen visar
#3 - 17 september 2006 17:20
Hur är det med insuget på modulen vid nr 3?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 17 september 2006 17:26
fluander skrev:
Hur är det med insuget på modulen vid nr 3?

Förstår inte riktigt vad du menar - insuget är ju upptill som pilen anger och sedan kan man ju också öppna "facken" i gaveln också om man vill.
#5 - 17 september 2006 17:30
Det är facken i gaveln som jag menar.
Jag skall ha powerheaden på höger sida sett framifrån.
då skall jag öppna "facken "på vänstersida.
Skall jag även öppna de på höger sida?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 17 september 2006 17:30
Missförstår dig kanske eftersom 3 bara visar avdelaren och inte insuget till den sista modulen.
Avdelaren kommer jag inte riktigt ihåg hur man öppnar men fotot visar ju enbart i botten så kör du så funkar det säkert bra. Antagligen kan den öppnas både uppe och nere.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 17 september 2006 17:32
fluander skrev:
då skall jag öppna "facken "på vänstersida.

Skall jag även öppna de på höger sida?

Som du kan se i monteringsinstruktionen så rekommenderas detta vid en så pass stor pump
#8 - 17 september 2006 19:31
Tack för ett bra svar.
#9 - 20 september 2006 22:35
Lite off ämnet kanske

men är grymt sugen på en woodrock 100*50 någon som har en aning om hur man kan hitta prisuppgifter på det :confused:

Är det BNS återförsäljare man får kontakta då eller finns det någon högre upplyst person här kanske ;)
#10 - 22 september 2006 15:34
fluander skrev:
Jag har en BTN Woodrock och jag har några funderingar.

Vad jag förstår så skall nr 1 öppnas och nr 2 både upptill och nertill, men hur är det med nr 3?

Jag skall ha en doppvärmare bakom avdelaren och ett 1000 l Powerhead.

Skall jag då öppna nr 3 och skall jag öppna båda insugen?

Se bifogade illustration från BTN:s hemsida.

Är det ett 150x50 så blir pumpen för kraftig. 600L/T har jag i en 375:a med woodrock. Nivån sjunker bakom bakgrunden ändå om man kör med filtervadd som förfilter. Icke att jämföra med golv eller ytterfilter där pumpkapacitet anges vid tomt filter utan tryckhöjd i princip.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 22 september 2006 15:40
lillmulan skrev:
men är grymt sugen på en woodrock 100*50 någon som har en aning om hur man kan hitta prisuppgifter på det :confused:

Är det BNS återförsäljare man får kontakta då eller finns det någon högre upplyst person här kanske ;)

Grossist i Sverige är Simontorp - www.simontorp.se - så prata med en affär som handlar med dom

Är det ett 150x50 så blir pumpen för kraftig. 600L/T har jag i en 375:a med woodrock. Nivån sjunker bakom bakgrunden ändå om man kör med filtervadd som förfilter. Icke att jämföra med golv eller ytterfilter där pumpkapacitet anges vid tomt filter utan tryckhöjd i princip.

Jag körde ett 120x50 med filtervadd som förfilter, med slitsar bara öppnade på ena sidan och med 600-800 liter och det funkade bra.
Däremot måste man ju tänka på att det blir i pumpfacket som vattenivån sjunker när vattnet avdunstar
#12 - 22 september 2006 15:51
Beror väl också på hur tätt man limmat ihop modulerna.

Annons