Btn till hörnkar!!

#1 - 13 januari 2006 20:10
Har hört att Btn skulle komma med bakgrund till hörnkar, woodrock om jag inte minns fel. Skulle komma typ till sommaren. Någen som vet något närmare om det? (Kjell kanske har någon inside information?)
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 13 januari 2006 20:19
Det är tänkt att Woodrock även skall tas fram till hörnakvarium - men när vet jag inte.
Annars finns ju alltid modulsystemet - det har jag inrett många hörnakvarium med
#3 - 13 januari 2006 20:21
Då måste jag fråga dig, Kjell! Tror du att BTN modulerna skulle bli för stora för ett hörnkar på 100 l?
#4 - 13 januari 2006 20:37
[quote=Kjell Fohrman]Det är tänkt att Woodrock även skall tas fram till hörnakvarium - men när vet jag inte.
Annars finns ju alltid modulsystemet - det har jag inrett många hörnakvarium med[/quote]

Skrev till Btn och efterlyste bakgrund till hörnkar då jag har ett juwel trigon350l, Vill gärna ha den sköna amazonas känslan så moduler är uteslutet för min del, visst kan man kompletera med rötter & så, men då är karet strax rätt knökat(Fullt)

Orkar nog inte vänta så det blir nog till att byta ut hörnet mot ett540 med en nice bakgrund (Amazonas eller woodrock) Bla bla vad jag e tjötig då!:eek:
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 13 januari 2006 20:56
[quote=Lubbe]Då måste jag fråga dig, Kjell! Tror du att BTN modulerna skulle bli för stora för ett hörnkar på 100 l?[/quote]
Man får såga till någon modul så att det passar.

Skrev till Btn och efterlyste bakgrund till hörnkar

Nu är ju inte det gjort i en handvändning utan varje bit tar en månad att utveckla innan den kan sättas i produktion - så innan den första klara hörnbakgrunden är komplett och färdig så ligger det investeringskostnader på uppåt miljonen
#6 - 13 januari 2006 21:01
Vad bra :) Men du tror inte att de skulle ta för stor plats i alla fall..? :) I och med att jag tänkte ha filter bakom? (ursäkta att jag lånar din tråd, trigon, men min tråd verkar ha självdött! :D)
#7 - 13 januari 2006 21:06
[quote=Lubbe]Vad bra :) Men du tror inte att de skulle ta för stor plats i alla fall..? :) I och med att jag tänkte ha filter bakom? (ursäkta att jag lånar din tråd, trigon, men min tråd verkar ha självdött! :D)[/quote]

Kör på bara!![:)]
#8 - 13 januari 2006 21:09
Vad bra! :D Behöver nämligen svar så fort som möjligt eftersom jag snart ska köpa och starta upp karet, men ingen verkar vilja svara i min tråd längre ;P
#9 - 13 januari 2006 21:13
[quote=Kjell Fohrman]Man får såga till någon modul så att det passar.

Nu är ju inte det gjort i en handvändning utan varje bit tar en månad att utveckla innan den kan sättas i produktion - så innan den första klara hörnbakgrunden är komplett och färdig så ligger det investeringskostnader på uppåt miljonen[/quote]

Oj!! Det var inga små pengar!! Tid tar det också, men så blir det ju väldigt fina bakgrunder också.. Det finns väl egetligen ingen annan tillverkare som kommer i närheten?
#10 - 13 januari 2006 21:28
Ja du lubbe, jag tror att denna tråden dog också! Hehe :)
#11 - 13 januari 2006 21:32
Haha, sällan! ;D Kommer aldrig få svar på den frågan, tror jag! ;P
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 13 januari 2006 21:42
Trigon kan ju i alla fall imorgon kolla in ett akvarium med moduler (dock inte hörnakvarium) på akvarieutställningen i Götet.

Självklart tar det plats om man skall ha ett filter bakom - men filtret tar ju plats i akvariet också
#13 - 13 januari 2006 21:59
Vad bra :) Får nämligen inte plats med mer än 100 l just nu, och det skulle vara väldans trevligt med en BTN bakgrund! Tack så mycket för svaret!! :D
#14 - 13 januari 2006 22:01
Förrästen! Du Kjell, som är väldans haj på det här med BTN bakgrunder, vet du hur många moduler man skulle behöva i ett 100 l hörnkar? Och vilka? :)
#15 - 13 januari 2006 22:04
Ja morgondagen ser jag fram emot! Man får antagligen en massa nya ideer!:)

Annons