BTN Slimline Amazonas - Skarv och färger

#1 - 3 februari 2020 20:49
Hejsan
Söker hjälp från er mer rutinerade akvarister :)

Har köpt ett nytt akvarium och därtill en bakgrund av typen Back to Nature - Amazonas. [LIST=1]
[*]För det första är där rätt stor färgskillnad mellan plattorna, men det kanske är normalt??
[*]För det andra känns skarven inte riktigt bra, se bild 2. Borde de inte "jacka" i varandra bättre?
[LIST]
[*]När jag har googlat bilder flyter plattorna ihop mycket bättre och man ser inte skarven, men för mina bitar känns det som att skarven är uppenbar?
[/LIST]
[/LIST]

Attachment
Attachment

#2 - 3 februari 2020 21:02
Hmm känns som en miss av back to nature. Jag skulle reklamera eftersom dem är menade att kunna byggas ihop och då ska ju färgerna matcha...
#3 - 3 februari 2020 21:06
Mm, googlar man andra bilder verkar även färgerna och texturen vara mer levande, men det är kanske lite fotoredigering bakom?
Attachment
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 4 februari 2020 08:57
De är "manuellt" målade så därför kan det alltid vara mindre skillnader mellan olika bitar och därför skall man alltid titta på de olika bitarna innan man köper dom. Dessutom sker ju en liten färgförändring hela tiden när de sitter i akvariet, dvs bitarna ser inte längre exakt likadana ut som när man köpte dom.
#5 - 7 februari 2020 20:51
Att de inte ”passar” helt spelar nog ingen större roll, bara bredden blir rätt, fyll ut med silikon när du monterar bara!:)
färgen skulle inte bekymra mig heller, kan ju t.o.m vara ett extra plus!

Annons