btn slim

#1 - 9 september 2007 22:58
hejsan!
Jag Funderar på att sätta i btn slimline i mitt hörnakvarium. Måtten på baksidorna är 85 cm x 85 cm. Min undran än om det skulle funka att sätta in 50 + 20 längs baksidorna och sedan en 20 cm bit diagonalt längst in i mitten, så att jag kan dölja pumpen o doppvärmare bakom bakgrunden.
räcker det isf att man gör hål i bakgrunden framför utblåset eller måste man även göra hål framför filterdelen?
Alla tips o tankar o idéer kring detta är mycket välkommet!
Tack på förhand
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 10 september 2007 07:01
Är ditt akvarium verkligen 85 cm högt? I så fall kommer det ju att bli en jätteglipa under.
Bortsett från det så borde det ju funka - jag fick det dock till att diagonalbiten skall vara 21 cm. I alla fall om innermåtten på gavelsidorna är exakt 85 cm.

Det måste även göra hål för insuget till filtret
#3 - 10 september 2007 08:52
Nej nej, det är 60 cm högt, ursäkta mig om jag var otydlig. Yttermåtten på gavelsidorna är 86 cm, så insidan är nog inte mer än 84 cm (10 mm tjockt glas). Då bordet det ju bli perfekt med 3 st 20x55 + 2 st 50x55.
Hur stor bör man göra hålet för insuget? Vill ju inte att fiskar ska simma in där heller. Finns det tillbehör att köpa för ändamålet. Något galler i liknande färg som bakgrunden eller så?
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 10 september 2007 08:59
Det som finns att köpa är olika raster i svart. Men man kan ju också köpa en filtermattebit och kapa till den så den sitter bakom hålet
#5 - 10 september 2007 11:57
filtermatta blir ju perfekt :)

edit: Eller föresten, filtermattan blir väl igensatt efter ett tag?. Kanske bättre med typ ett myggnät då, som finns beskrivet på backtonature´s hemsida

edit2: Raster får det bli :)
#6 - 16 september 2007 22:17
androxe skrev:
filtermatta blir ju perfekt :)

edit: Eller föresten, filtermattan blir väl igensatt efter ett tag?. Kanske bättre med typ ett myggnät då, som finns beskrivet på backtonature´s hemsida

edit2: Raster får det bli :)

Hej

Har precis satt i Slim line i mitt " nya " hörnakvarium :p
Vi gjorde bara hål för in å utsug, blev kanon fint ;)
Ps har en duktig o händig man [^]
Mvh Wilda

Annons