Hej!
Funderar på att sätta in en BTN bakgrund i mitt välvda 170 liters aquaelkar.
Det jag väljer mellan är antingen slimlinemodulerna eller woodrock, efter lite faktasökning angående monteringen av dessa moduler har jag ett par funderingar som jag inte hittat svar på.
Enligt beskrivningen skall man montera slimlinemodulen 5 mm högre än tilltänkt vattennivå, antar att detta gäller för woodrock med?
Problemet är att i akvariet sitter det horisontella glaslister både i framkant och bakkant precis i "lockhöjden", fem cm ner i akvariet som någonslags skvalpskydd, eller maxfyllnadsnivå, alltså inga tvärstag utan det är bara glaslister som går efter långsidorna. Fyller man så vattnet inte når upp till listerna syns vattenkanten utifrån.
Så hur monterar man bakrunderna då? listerna har ingen hållfasthetsfunktion alls, men det känns lite halvsurt att skära i ett relativt nytt fabriksakvarium, ska man montera kant i kant med listen, eller ska man fasa in bakgrunden, så den sticker upp 5 mm där listen inte täcker, finns 10-15 cm på varje långsida som inte listen täcker, bifogar en liten bild
Så vad tycker ni. Ska man såga BTN modulerna, lägga kant i kant med listen eller ta bort det bakre liststaget?