BTN har förlorat färgen, måla?

#1 - 22 augusti 2007 17:26
Jag har frecis fått ett 200L akvarium av svärfar.
Det sitter en stor BTN-bakgrund i.
Bakgrunden har rengjorts med högtryckstvätt vilket medförde att färgen försvann. Nu är bakgrunden helt vit.

Är det någon som kan ge tips på någon färg man kan använda för att försöka måla bakgrunden?
Det skall föreställa en bergvägg med en rot i mitten men jag målar nog allt typ svart ändå. Skall ha malawi i senare.

Om någon vet vad man skall använda för färg så blir jag glad! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 22 augusti 2007 17:45
Men plasten bakom färgen är ju gul.

Lägger in detta inlägg av Azur i en annan tråd

Som jag tror du vet körde jag med högtryck på min - och det funkade. Jag trodde först jag förstört bakgrunden, för det blev stora gula fläckar, men när jag så småningom hämtat mig från chocken och skulle reparera "skadorna" såg jag att det var kalkutfällningar. Jag fick duscha på en halv flaska ättiksprit för att lösa upp det, men nu är det borta, och bakgrunden är helt OK.
#3 - 22 augusti 2007 18:04
Oj, det är verkligen någonting att testa då!
Skall kolla det direkt när jag kommer hem till helgen!

Tack!
#4 - 22 augusti 2007 18:27
Pratar vi om en riktig BTN bakgrund nu?
BTN har ju av någon anledning mer och mer blivit benemningen på en typ av bakgrunder, lite som med Vespa för en viss typ av motorcyklar.
Alltså är det en Back to Nature bakgrund tillverkad av On the Rocks AB eller egentligen en annan bakgrund tillverkad av någon annan tillverkare?
#5 - 22 augusti 2007 18:38
Good point. Back To Nature är det jag har tvättat (två stycken, plus fyra moduler) med högtryck utan minsta skråma, kan inte gå i god för hur billigare bakgrunder reagerar.

Annons