BTN, billigare alternativ?

#1 - 24 april 2005 17:30
hej!

jag skulle kunna dö för att få tag i BTN lite billigt...
JAg vet att man på annonssidor på internet kan få tag i kompletta akvarier med BTN för en relativt billig peng, men man kan väl inte riktigt lite på att de funkar som de ska, eller att det inte är några sprickor etc.

jag vet att man kan göra själv, men jag vågar inte göra det eftersom att jag skulle ha alldeles för höga krav, för att jag skulle tycka att det blev bra.

det är inget som vet om något som är ett billigare alternativ till BTN?
Som ser hyfsat ut, men kostar ca hälften?
#2 - 24 april 2005 17:42
[QUOTE=hjulejus]hej!

jag skulle kunna dö för att få tag i BTN lite billigt...
JAg vet att man på annonssidor på internet kan få tag i kompletta akvarier med BTN för en relativt billig peng, men man kan väl inte riktigt lite på att de funkar som de ska, eller att det inte är några sprickor etc.

jag vet att man kan göra själv, men jag vågar inte göra det eftersom att jag skulle ha alldeles för höga krav, för att jag skulle tycka att det blev bra.

det är inget som vet om något som är ett billigare alternativ till BTN?
Som ser hyfsat ut, men kostar ca hälften?[/QUOTE]

Dessa tycker jag är mer eller mindre precis lika fina.
Och till ett bättre pris med

http://carstens-dyrehandel.dk/dmimport/rammesider/tilbehoer.htm

// Peter
#3 - 25 april 2005 06:29
http://www.pwss.se/home.php?cat=10 finns ett par alternativ som är billigare. Jag själv kör med en Aquael ODA. Den är riktigt snygg får jag säga.
#4 - 25 april 2005 07:13
Jag har oxå Aquel.. du kan titta på mitt 375:a i zoonen.. det är två stycker som sitter ihop. fräsigt..;)
#5 - 25 april 2005 07:36
[QUOTE=Bosse.J]Jag har oxå Aquel.. du kan titta på mitt 375:a i zoonen.. det är två stycker som sitter ihop. fräsigt..;)[/QUOTE]

Snyggt...! Vad har du för grus/sand?
#6 - 25 april 2005 19:26
Jag tycker den svarta var fin fin :) tänk en massa växter så ser man svarta bitar glimsa till o så :D man ser ju inte så långt i vattnet överallt :D kanske kan symbolisera nått liknande..
(om jag ska köpa en sån blir det den svarta!! fräsig :P)
#7 - 25 april 2005 20:53
ööö bosse.j jag vill inte verka elak men sitter inte den högra delen upp å ner????

mvh \\ stefan

kan förövrigt säga att jag kör med samma i min 375.kalas fin bakrund
Lucas_no1
#8 - 25 april 2005 21:14
Eller varför inte en "aqua rock" som jag har!
Personligen tycker jag den är snyggare än BTN men det är en smaksak. :-)

http://www.zoonen.com/res/user/305624/galleri/376952/bild160_orig_SE.jpg

/Lucas
#9 - 26 april 2005 10:00
Aqua rock var riktigt fin ! :)
#10 - 26 april 2005 12:05
Vad är det som gör BTN:s bakgrunder så dyra, vilket material använder de?
#11 - 26 april 2005 17:15
jag tror nog att matrial kostnad å dylikt e nog ganska lika dom båda...skillnaden e nog bara märket......

obs e vad jag tror

mvh\\stefan
#12 - 27 april 2005 16:52
tack så jättemycket för alla svar!

DET VAR JU MYCKET BILLIGARE...
...jag har varit på deras sida innan och letat, men konstigt nog har jag inte hittat det innan..

jag funderar nu mellan:
aquael ODA, och kombinera denna med lite pinnar och en lite brunare rund sand
aquael svart, och kombinera denna med mörk grus, och ljus sand, plus stora lavastenar. Har ett antal hemma.
aquarock, och kombinera denna med rödare rund grus, blandat grus och sand, och en del växter.

så nu har jag tillräckligt med inspiration, och en hel del att tänka på. JAg får tillbaka på skatten :D , och jag hoppas att jag inte har massa oförutsedda utgifter. Har jag inte det så kommer jag att ha råd att piffa upp i karet.
Kanske till och med köper ett nytt, lite snyggare, som jag kan ha min fantastiska bakgrund i...

Ska jag göra detta till mina uarus så blir det nog aquarock...
blir det till andra fiskar, så har jag ingen aning än.

tack igen!
Lucas_no1
#13 - 27 april 2005 21:09
[QUOTE=hjulejus]tack så jättemycket för alla svar!

DET VAR JU MYCKET BILLIGARE...
...jag har varit på deras sida innan och letat, men konstigt nog har jag inte hittat det innan..

jag funderar nu mellan:
aquael ODA, och kombinera denna med lite pinnar och en lite brunare rund sand
aquael svart, och kombinera denna med mörk grus, och ljus sand, plus stora lavastenar. Har ett antal hemma.
aquarock, och kombinera denna med rödare rund grus, blandat grus och sand, och en del växter.

så nu har jag tillräckligt med inspiration, och en hel del att tänka på. JAg får tillbaka på skatten :D , och jag hoppas att jag inte har massa oförutsedda utgifter. Har jag inte det så kommer jag att ha råd att piffa upp i karet.
Kanske till och med köper ett nytt, lite snyggare, som jag kan ha min fantastiska bakgrund i...

Ska jag göra detta till mina uarus så blir det nog aquarock...
blir det till andra fiskar, så har jag ingen aning än.

tack igen![/QUOTE]

Jag har varit ägare av alla tre modellerna du funderar på och jag kan säga att aquael oda och aqua rock tillberkas på samma ställe och dom är princip kopior av varandra så jag skulle välja aqua rock eftersom den är billigare.
Tror enbart dom skiljer något i färg annars ingen skillnad.
#14 - 28 april 2005 16:49
[QUOTE=limpus]ööö bosse.j jag vill inte verka elak men sitter inte den högra delen upp å ner????

mvh \\ stefan

kan förövrigt säga att jag kör med samma i min 375.kalas fin bakrund[/QUOTE]

Jo då jag vet att den sitter uppåner. Men när jag skulle ha bakgrunden så hade han inga 150 cm så jag köpte två stycken 75cm istället. Men så ville jag inte att det skulle bli uprepningar i karet så jag vände den ena. JAg gillar det, och ärligt talat å trodde jag inte att någon skulle märka det. Men du har väl hawkeys du stefan.. hehe;)
#15 - 28 april 2005 16:50
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=Bosse.J]Jag har oxå Aquel.. du kan titta på mitt 375:a i zoonen.. det är två stycker som sitter ihop. fräsigt..;)[/QUOTE]

Snyggt...! Vad har du för grus/sand?[/QUOTE]
det är kalksand jag köpte i samma affär som bakgrunden. Trop i gbg.. Vet ite vad sanden heter.

Annons