Hej,
Har bestämt mig för att köpa ett Juwel 450 Vision till mina Malawi ciklider. (Går idag i ett 325 liters) Funderar då på bakgrundsalternativ som inte är alltför dyra. Har sett BTN Slim-line i butiken som jag tycker är snygg. Mina frågor och funderingar :
Passar måttet 55 cm höga (Vision lär vara 62 cm-är orolig för att man då kommer att se en ful glipa pga otillräclklig höjd.
Funderar då på 3 st 50 cm bitar. Får då skära till den 3:e delen pga Juwel filtret.
Jag vill gärna täcka filtret, och funderar då på att silikona fast en 20 Cm bit på filter behållaren. Då sticker denna del rakt ut till vänster som en "kuliss" som övarlappar bakgrunden och man lär inte se filtret annat än kanske längst bort från vänster.
Tänker komplettera Juwel filtret med ett Eheim 2028 Pro (som jag idag har i mitt 240 L Sydamerika) Vad sägs om att ha insug o utsug i vänstra hörnet, dvs motsatt där Juwel filtret sitter och täcka för med en BTN bit som sticker ut som en kuliss överlappande bakgrunden från vänster. (Räcker med ett par cm övarlappning för att täcka filter rören.
Kan denna lösning bli snygg eller har någon förslag på någon annan lösning ?