BTN bakgrund

#1 - 23 november 2005 17:22
Hej på er!

Fick hem min efterlängtade BTN Malawi bakgrund idag och blev lite lätt besviken när jag öppnade jättepaketet. Hur mycket jag än lyser på den med strålkastare och sprutar vatten på den ser den ej ut som de jag har sett bilder på. Enligt säljaren så fanns det visst 5 ? olika sorter, alltså inte storleksmässigt utan färgen på "stenen". Är det så och i sånna fall är det någon som har bild på den aktuella "stenen" i action?

Ska se om jag lyckas få med en bild :-)

Anders
#2 - 23 november 2005 18:03
På deras hemsida finns bilder på de flesta bakgrunderna...

Länk:
http://www.backtonature.se/sweden/sortiment.html
#3 - 23 november 2005 18:19
Jepp, har varit inne där flera gånger och tittat. Men saken var om varje enskild bakgrund t ex Malawi 200x60 finns i flera olika färgnyanser?

Anders
#4 - 23 november 2005 18:37
Går det inte att maila till Simontorp och be dom skicka bilder på de andra bakgrunderna? Va ju bara en med bild där, och det antar jag är den "vanliga" som folk köper.
#5 - 23 november 2005 18:45
[QUOTE=little_gerhard]Hej på er!

Fick hem min efterlängtade BTN Malawi bakgrund idag och blev lite lätt besviken när jag öppnade jättepaketet. Hur mycket jag än lyser på den med strålkastare och sprutar vatten på den ser den ej ut som de jag har sett bilder på. Enligt säljaren så fanns det visst 5 ? olika sorter, alltså inte storleksmässigt utan färgen på "stenen". Är det så och i sånna fall är det någon som har bild på den aktuella "stenen" i action?

Ska se om jag lyckas få med en bild :-)

Anders[/QUOTE]

Hmm.. hade säljaren gett dig denna information innan eller efter ditt köp?
Eller hade de en bild på bakgrunden och du sedan beställde och fick en som inte är den som är på bilden? I så fall borde du kunna häva köpet och få tillbaks pengarna (inkl frakten). Om produkten de har i lager skiljer sig från den de visar upp bild på så måste de ju tydligt skriva detta. Annars har de ju helt enkelt inte levererat den produkt du har beställt.
#6 - 23 november 2005 19:01
Jag tittade i en BTN katalog där bara en färgnyans fanns och sa att de skulle beställa en till mig. Hade ingen aning om att det fanns flera nyanser. Inte för att den är ful, men kanske lite för grå tycker jag..
#7 - 23 november 2005 19:02
Jag har också konstaterat att bilderna mellan backtonature.se och olika webshoppar skiljer väldigt mycket åt, nu blev man helt klart orolig, hade tänkt köpa en btn nästa vecka men vågar man det nu?
Jag vill ha färgern som finns på btn.se men hur ska man veta vad man får när man beställer?...
#8 - 23 november 2005 19:04
I så fall borde du ju kunna lämna tillbaka den då du inte har fått den varan du har beställt.
#9 - 23 november 2005 19:11
[QUOTE=y0da]I så fall borde du ju kunna lämna tillbaka den då du inte har fått den varan du har beställt.[/QUOTE]

Ska ringa till dom imorgon, killen som beställde den var inte där idag. Tänkte få lite kött på benen angående vilken av sorterna som är "standard".
Ingen som vet om det blir stor skillnad i utseende när den kommer i vatten och blir "blästrat" av ljus?
#10 - 23 november 2005 19:25
Ptja... min frigolitbakgrund gjorde jag ett par nyanser mörkare än vad jag ville ha. Blev helt perfekt sen när den var monterad i karet! Svårt att säga hur mycket ljusare den blev, men det gör "en del" iaf ;)
Men vad det gäller malawi så kanske det kan vara snyggt med en ljus bakgrund också?
#11 - 24 november 2005 05:15
Det,

finns olika nyanser på dom som man kan beställa.
Men grejen är att dom som säljer dom antingen inte vet eller glömmer att fråga om det, vilket vet jag inte.
Förstår hur du känner, jag skulle också bli väldigt besviken.
#12 - 24 november 2005 19:23
Ja har en "likadan" men din ä bra mycket gråare
#13 - 24 november 2005 21:09
Det blev inte så dumt i alla fall, little_gerhard.
#14 - 25 november 2005 14:50
[QUOTE=Sacrium]Det blev inte så dumt i alla fall, little_gerhard.[/QUOTE]

Nepp, fick ett ryck igår och slängde i den ändå. Blev allt bra.
#15 - 25 november 2005 15:23
Appropå BTN... Om man inte har filter bakom den, måste man då fylla utrymmet med något annat? Det kan ju inte vara bra att ha stillastående vatten där?
#16 - 25 november 2005 15:45
[QUOTE=petnym]Appropå BTN... Om man inte har filter bakom den, måste man då fylla utrymmet med något annat? Det kan ju inte vara bra att ha stillastående vatten där?[/QUOTE]

För min del blir det inget filter bakom eftersom jag har en filterkammare på ena sidan akvariet. Dock har jag en cirkulationspump bakom för sakens skull.

Anders
#17 - 25 november 2005 16:41
Såvitt jag vet handmålas alla BTN'er och alla är olika. Jag har själv stått i butik och velat mellan olika färger på samma BTN bakgrund (Tanganyika) så det diffar definitivt mellan olika exemplar. Eller rättare sagt, de har samma färger men på olika platser på bakgrunden och i olika proportioner.

Annons