Akvastabil effect line ser likadana ut med mittstaget där har jag upptäckt, man undrar om den har annan funktion än att hålla ljusrampen stabiliserad.
"Danska Akvastabil har tillverkat akvarier och tillbehör sedan 1975. Då, som nu, erkänns Akvastabils akvarier som marknadsledande vad gäller sin exceptionellt höga kvalitet, funktionalitet och goda design. Den nya produktserien Effect-Line presenteras med extra hänsyn till kvalitet, funktionalitet och världskänd dansk design. Man skulle kunna säga att Akvastabil är akvarievärldens Bang & Olufsen. Akvariets glas omgärdas av en betryggande, stilrent rundad aluminiumram med det nya hörnledssystemet vilket medför perfekt passform i fogar och hörn. Akvastabils akvarier erbjuder helt enkelt den bästa inramningen till din hobby."
Verkar ju vara kvalite.
Ser att flertal på zoopet här använder sig av samma 530 kar, verkar som dom håller i vartfall.
Vad var det för märke/kar du hade Drd? tack för tipsen om mittstaget.
Ska följa upp det här mer nogrant när jag ska hämta karet i zoobutiken, sen ska det provas på alla vinklar om den jävla bakgrunden vill i karet eller inte, får det övervägas om jag ska göra som du sa drd eller om jag delar på modulen.