[QUOTE=fredrikakesson]Nja tjuvluft tror jag inte.Vart skulle det komma in? Fredrik[/QUOTE]
De gånger jag haft problem med att filtret dragit tjuvluft har det varit där slangen ansluter till filtrets inlopp (2250) samt där slangen sitter på utsugsröret (2215).
Det sistnämda kunde jag skaka tills det blev tyst och ingen luft kom med vattnet ut. Nästa gång jag tittade till filtret "pruttade" det ut luft, satte på slangklämma och sedan blev det tyst på en gång och är så fortfarande.
Det förstnämda blev inte heller tyst/luftfritt, och där kunde man se luftbubblorna genom slangen vid anslutningen när man lyste på den med en ficklampa. Samma sak där, slangklämma och det vart bra per omgående.
Kan självfallet inte säga om det är samma problem med ditt filter, ville bara säga att visst kan det sugas in tjuvluft.
Förresten, kommer det luft med vattnet när filtret går, eller är det "bara" som att det låter när det går?
På undersidan pumphuvudet sitter det som en ring runt där impellern sitter har jag för mig. Har uppfattat det som att det kan bli som en kant som luften inte kan komma över, så om det är bara pyttelite luft i filtret kan det kanske bara vara så att man ser luftbubblan men att den inte ställer till något egentligen.