Jag tror inte internet har nåt med det att göra, mitt intryck är att alla klassiska hobbies minskar och ersätts av dataspelande och online-aktiviteter.
Nja men ett intressant faktum är faktiskt att marknaden i kronor/euro/pund or whatsoever faktikst inte minskar utan är tämligen stabil. Vad som minskar är de oberoende bra akvarieaffärerna medan däremot kedjorna (som ofta (men undnatag finns så klart) har ett något snävare sortiment) samt supermarkets (typ Hornbach och liknande) ökar.
Så min känsla (som säkert kan vara fel) är att de verkligt intresserade akvarieägarna (dvs akvaristerna) hittar andra inköpskällor än i akvarieaffärer, medan "Svensson-akvaristen" fortsätter att handla på ställen där de kan hitta "allt" det vanliga (främst kedjeaffärer och supermarkets). Med "allt"" menar jag då typ hund och kattmat och inte ovanliga akvariefiskar.
På min tid när jag hade affär så pratade man om videoaffärerna och videouthyrningen var det som tog död på akvarieaffärerna. Idag är det datorer och internet - vad är det imorgon ;)