Nu börjar bli lite trött på mitt total nubörjar inrett akvarium -.-'
Så jag vill mer en gärna få lite idér av er ^^
Men nu är det så att måtten är ganska knasiga eftersom mitt akvarium är hemma gjort. Det är ca 80cm långt, ca 30cm brett och ca 35 cm högt.
Här har vi ganska neutralt vatten, ca pH 7.
Så här ser det ut nu: (Om ni vill ha en liten inblick och för de som inte vill, kan hoppa över dethär stycket xD)
Just nu har jag en gaska grovkornig sand, ingen bakgrund och lite lite växter.
I ena bakre hörnet har jag en relativ stor tuva med hornsärv, brevid har jag en "baby" röd tiger lutus. Framför det har jag en rot bit, den är snett placerad. Snett framför har jag ett stort snäck skal och bakom den en liten växt, alltså riktigt liten (ca 7 x 5 cm ). Jag har haft den ganska länge och den vill inte växa alls (vet inte vad den heter).
Lite "efter" mitten har jag en liten kruka, ska väl föreställa någon grekis =P och i och kring den har jag glas stenar. Bakom krukan har jag några blad av java ormbunke, har haft den ganska länge men vill inte växa alls. I andra bakre hörnet har jag en stor röd tigerlotus (med flytblad och allt :P ) och kring den har jag 3 tuvur med en gräsliknande växt på ca 15 cm, bladen är väldigt smala.
Så har jag lite små snäck skal lite här och var.
Är inte helr säker varför jag skriver allt dethär, men nu när det är skrivit så vill jag inte ta bort :P ^^ Men jag tänkte väl att det skulle vara bra att ni får en liten inblick ^^
För de som hoppade över stycket;
Det här har jag:
Vatten pH ca 7
Mått: 30 x 35 x 80 cm
Växter: Gräsliknande, ca 15 cm hög
Java ormbunke (Två hela blad :p)
Röd tigerlotus (Litet skott och stor moderplanta)
Horsärv
Annat: En liten kruka
Glas stenar
Rot
Snäckor
Jag skulle gärna vilja ha:
Vatten spik blad
någon "fyllig" växt, gärna en med stora "vanliga" blad och någon mer ovanlig
Någon med små blad, förgrundsväxt
Tigervalisneria
Så nu skulle jag vilja ha tips om hur jag ska placera dessa växter, någon idé till mina "önske" växter.
Annars är jag helt öppen för idéer ^^
Har inga växt ätande fiskar ^^
Ja nu kanske ni tycker att jag är dumm som skriver det här, här. Men det behöver ni inte komentera, jag vill gärna ha någon att diskutera idér med ^^