Brigittae på Zoomässan

#1 - 18 augusti 2009 19:25
Hej!

Jag tänkte åka till zoomässan i Kungsbacka snart. Vet någon om de har Boraras Brigittae där?

Kan denna fisk gå i ett vatten med ph 7,5ca?
#2 - 18 augusti 2009 21:10
Charlottis skrev:
Hej!

Jag tänkte åka till zoomässan i Kungsbacka snart. Vet någon om de har Boraras Brigittae där?

Ja, Zoomässan borde veta... ;)
Annars har grossisten Imazo B. brigittae, vilket innebär att din närmaste fiskhandlare nog kan ta hem.
#3 - 19 augusti 2009 15:28
Ja, Zoomässan borde veta... ;)

Annars har grossisten Imazo B. brigittae, vilket innebär att din närmaste fiskhandlare nog kan ta hem.

Absolut vet de det, därför har jag mailat dem ett antal gånger men inte fått ett enda svar på över ett halvår. Hemsidan verkar inte uppdaterad på länge heller, men de finns kvar eller? :P

Jo, det kan de säkert, men vore smidigt om de hade på zoomässan när jag nu ska dit, då jag inte tycker om djuraffären här på hemmaplan.
#4 - 19 augusti 2009 20:02
Kör söderut annars så ska du få se på grejer;). Det är inte längre att köra till Åled än Kungsbacka, om du inte redan har varit där...
#5 - 20 augusti 2009 11:30
De brukar ha, jag har köpt mina där. Men ibland är de slut, så säkrast är väl att ringa och fråga först, numret står högst upp på hemsidan. De kan kanske lägga undan till dig?

Mina går i pH 7,5. De har inte klagat vad jag hört iaf.:D De ser ut att trivas, har inte haft några problem med dem.
#6 - 20 augusti 2009 14:48
ansjo skrev:
Kör söderut annars så ska du få se på grejer;). Det är inte längre att köra till Åled än Kungsbacka, om du inte redan har varit där...

Jag har vart på Åleds några gånger och det är säkert närmare än Kungsbacka, men jag vill kolla in en ny affär, känner för det bara:) Alltid kul o titta i affärer man inte varit i innan.
#7 - 20 augusti 2009 20:12
Charlottis skrev:
Jag har vart på Åleds några gånger och det är säkert närmare än Kungsbacka, men jag vill kolla in en ny affär, känner för det bara:) Alltid kul o titta i affärer man inte varit i innan.

tralla på i några mil till och besök GBG när du ändå é på resande fot.. ;)
#8 - 21 augusti 2009 14:57
Charlottis skrev:

Jo, det kan de säkert, men vore smidigt om de hade på zoomässan när jag nu ska dit, då jag inte tycker om djuraffären här på hemmaplan.

Du menar den vid Coop i Falkenberg? Jag har också vissa funderingar kring denna...dock så skall man nog inte såga den helt och hållet, de har en del bra och billiga saker, och speciellt nu när de blivit en del av Djurmagazinet-kedjan så har det blivit lite bättre.
Annars kan jag rekommendera dig en tur runt i affärerna i Halmstad, inte bara till Åled´s alltså....
#9 - 5 september 2009 20:50
snor tråden lite och frågar vart i Gbg de har denna fisk? Vill köpa imorgon.
#10 - 22 september 2009 12:42
Jag har nu vart o köpt 15st Boraras Brigittae på Zoomässan i Kungsbacka. De är lite bleka och håller sig mest i ena hörnan, men det kanske ändrar sig efterhand när de blir mer hemmastadda.

Vad är bäst att mata dessa krabater med? Jag har flingfoder, fryst räkmix, artemia och dafiner. Funkar något av dessa?
#11 - 22 september 2009 13:14
Dafnier och smulat flingfoder funkar bäst av de sorterna du har hemma.
#12 - 22 september 2009 14:26
Tackar för svaret!
Finns det annat foder som är ännu bättre?
#13 - 22 september 2009 14:33
Nykläckt artemia, skalad artemia och cyklops funkar kalas det med:). Det finns fler fodersorter som funkar med, det är bara att prova sig fram men tänk på att de har ganska små munnar...
#14 - 22 september 2009 21:11
Jag såg att Tassar och Morrhår i Växjö har dessa inne. De hade även Bororas mikros inne
#15 - 22 september 2009 21:32
Charlottis skrev:
Tackar för svaret!

Finns det annat foder som är ännu bättre?

Javisst! Om du orkar odla moina blir dina fiskar riktigt glada.
#16 - 29 september 2009 16:57
Charlottis skrev:
Jag har nu vart o köpt 15st Boraras Brigittae på Zoomässan i Kungsbacka.

Jag tycker det låter väldigt konstigt eftersom den affären inte finns längre. Ironiskt nog ligger en fiskhandel av det andra slaget på platsen där zoomässan förut låg.

Däremot finns en väldigt välsorterad Arken Zoo i Kungsbacka, i Varla industriområde. Var det där du var kanske? Jag tror det är samma som hade Zoomässan när den fanns, men det var absolut för mer än ett år sedan. Kanske ännu mer.

Förlåt om jag låter besserwisser-aktig. Men det lät bara så konstigt att du skrev att du varit i en affär som inte existerar.

*kungsbacka-bo från början*:)
#17 - 29 september 2009 17:04
snagge skrev:
Jag tycker det låter väldigt konstigt eftersom den affären inte finns längre. Ironiskt nog ligger en fiskhandel av det andra slaget på platsen där zoomässan förut låg.

Däremot finns en väldigt välsorterad Arken Zoo i Kungsbacka, i Varla industriområde. Var det där du var kanske? Jag tror det är samma som hade Zoomässan när den fanns, men det var absolut för mer än ett år sedan. Kanske ännu mer.

Förlåt om jag låter besserwisser-aktig. Men det lät bara så konstigt att du skrev att du varit i en affär som inte existerar.

*kungsbacka-bo från början*:)

Zoomässan existerar i hög grad, även om de nu är en Arken Zoo-butik. Zoomässan-skylten sitter kvar fortfarande dock. Var där förra veckan, och jag antar att de inte hunnit stänga ner sen dess ;)
#18 - 29 september 2009 17:11
men det heter väl inte zoomässan längre? eller gör den det? trodde bara den hette arken zoo. den ligger ju inte ens i kungsmässan längre. Strunt samma dock, dom har ett stort sortiment och är lika bittra som alltid :)
#19 - 29 september 2009 17:39
snagge skrev:
men det heter väl inte zoomässan längre? eller gör den det? trodde bara den hette arken zoo. den ligger ju inte ens i kungsmässan längre. Strunt samma dock, dom har ett stort sortiment och är lika bittra som alltid :)

Så vitt jag förstod så blev det en Arken Zoo-butik på grund av de fördelar det för med sig, men butiken kommer nog alltid att "heta" Zoomässan :)
#20 - 29 september 2009 18:21
Tacka vet jag förr, då var vart det bättre klass på zoomässan ;)
Trångt o jävligt mellan karen men fan så mycket bättre fisk och kvalité.

Annons