Brev från hjortgatans

#1 - 13 oktober 2003 22:25
Någon mer som fått ett brev därifrån?
hur gör man om man vill ändra sin betalning till förskottsbetalning?

Tacksam för snabba svar...
#2 - 13 oktober 2003 22:29
Jag Fick !
Jag frågade på mailen deras och fick som svar att man skulle betala på Pg 392369-5 Med sitt ordernummer som ref...
Jag kan ju ärligt tala om att jag fattade inte hälften av vad dom skerv...
#3 - 13 oktober 2003 22:34
Jaeh.. tack för det snabba svaret! måste hinna skicka ikväll ju. så man inte behöver vänta en vecka till.
#4 - 13 oktober 2003 22:39
måste man inte meddela dem om att man betalar i förskott...
hur gör man med de 10 % billigar man skulle få.
drar man bort dem själv eller?
#5 - 13 oktober 2003 22:46
Skicka ett mail och bekräfta att du går med på förskottsbetalning jag skrev såhär:
Härmed bekräftar jag att jag läst och gått med på avtalet och att jag fortfarande vill att mina varor/ordrar skall skickas enligt överenskommet
MVH Osv osv !

Och då fick jag ett svar om det med förskottsbetalningen och pg nummer osv Han skrev oxå att det som jag skulle betala var ___:- så det är dom som räknar bort det. I svaret du får borde det stå ex 329:-
och då är de 10& borträknade Jag blev Glatt Överraskad Kan jag säga =)

jag vänta fortfarande på ordernumret då jag inte vet det pga att jag har 2 inneliggande ordrar och jag inte vet vilken det är jag ska förskottsbetala
#6 - 13 oktober 2003 22:56
ok. men då chansar jag att göra som du säger. Fast jag drar bort 10 % själv då jag inte tror att jag hinner få något svar...
#7 - 13 oktober 2003 22:57
Prova kan man alltid göra men jag skulle inte helt rekomendera det eller skicka ett mail och säg till Kenneth att du tog bort 10% ...
Du får göra som du vill...
#8 - 13 oktober 2003 23:37
Ok. återigen tack för snabbt svar.
Men jag har nog inte lika brottom som jag trodde.
Jag hade beställt "Marsilia hirsuta" och den finns ändå inte inne på lager. så jag lär få vänta ännu ett tag. =(

Men tack för hjälpen...
#9 - 13 oktober 2003 23:51
Surt!
Jag hade beställt en j'*la massa tydligen ..
Men de blir nog bra ändå...
#10 - 14 oktober 2003 06:41
Det låter onekligen som kraftiga likviditetsproblem. Det verkar inte som om dom har råd att köpa in grejorna förrän dom fått betalt. Hjortgatan har stängt affären för att ändra i köpevillkoren. En vild gissning är att förskottsbetalning kommer att vara det enda alternativet i framtiden. Men det borde ju innebära mindre lån i företaget och lite billigare priser för oss. Och det är väl helt klart att vi hjälper Keneth så att vi även i framtiden kan handla hos honom?
MVH
magnus
#11 - 14 oktober 2003 07:17
Det är väl snarare så att det är ett fritt val mellan förskottsbetalning eller per postförskott.

Det har kostat Kenneth åtskilligt att ha fakturabetalning för att folk inte sköter sig och betalar i tid eller inte alls. Så på grund av dessa människor så försvinner det betalningsalternativet för oss alla.

//E

#12 - 14 oktober 2003 07:46
Ursprungligen skickat av Excido

Det är väl snarare så att det är ett fritt val mellan förskottsbetalning eller per postförskott.

Det har kostat Kenneth åtskilligt att ha fakturabetalning för att folk inte sköter sig och betalar i tid eller inte alls. Så på grund av dessa människor så försvinner det betalningsalternativet för oss alla.

//E

Har du någon inside information om detta? Jag skriver att det är en gissning. Från det till att säga att det är så är inte vidare juste från vi vet. Om det beror på att folk slarvar med inbetalningarna så finns det lättare sätt att lösa det. Har du hört talas om factoring?
MVH
magnus
#13 - 14 oktober 2003 08:32
Har själv varit med om att folk inte betalar på postförskott. Då åkar ju jag på fraktkostnaden. Och då får man hålla på med krav på fraktkostnaden & till slut inkasso. Det är inte så kul, så jag förstår Hjortgatan att dom vill ha förskott. Överväger det också helt.
#14 - 14 oktober 2003 08:33
Som sagt. Vi vet inte om det är så dom tänkt sig.
MVH
Magnus
#15 - 14 oktober 2003 08:41
En bra grej med förskottsbetalning är ju att folk inte beställer mer än vad de har råd med. Om varorna redan är betalda går det fortare för Kenneth att expidiera alla order, hoppas bara att man kan betala med visa. Ni som eventuellt känner Kenneth, kan ni inte be honom lägga ut lite information på hemsidan om anledningen till detta strul, det skulle öka trovärdigheten mycket.
#16 - 15 oktober 2003 07:34
Tropfrog:

Har du någon inside information om detta? Jag skriver att det är en gissning. Från det till att säga att det är så är inte vidare juste från vi vet.

Jag fick också samma mail som davide från Kenneth eftersom vi båda verkar ha innestående order.
Där beskriver Kenneth situationen med fakturabetalnig. Kanske att vi "gamla" kunder kommer att ha möjligheten fortsättningsvis, kanske.

[quoteT]Tropfrog:
Om det beror på att folk slarvar med inbetalningarna så finns det lättare sätt att lösa det. Har du hört talas om factoring?[/quote]

Jamen maila Kenneth då, att JAG har hört talas om factoring hjälper inte situationen [;)].

//E
#17 - 15 oktober 2003 07:59
Varför krångla med sådant. Är det inte bättre om han går ut stenhårt och begär förskottsbetalning för alla order som innehåller växter. Vi som är trogna kunder (läs: jag) tar inte illa upp. De som tar illa upp är troligen de kunder som han inte vill ha i alla fall, eftersom det ligger nära till hands att de fuskar. Som ett exempel kan sägas att Aquaristic.net inte säljer mot faktura, troligen inte heller Aquaristicshop.de, utan de vill helst ha förskottsbetalning alternativt skickar de mot postförskott. Problemet med postförskott och växter är att icke utlösta paket är värdelösa när de kommer tillbaks till Hjortgatans, eftersom växterna troligen är döda.
Ett annat alternativ är ju att Kenneth höjer priserna jämnt över så att vi som sköter oss får betala för de som är oärliga, och det vill vi väl inte.
#18 - 15 oktober 2003 08:08
Postförskott på växter *skakar på huvudet*.
Finns de som beställer och inte hämtar ut. Då ligger paketet kvar en månad på posten innan det sänds i retur (om inget ändrats i postens regler). Kan ju gissa hur växterna mår när HZ till slut får dem i retur. Inget alternativ med postförskott för växtsändningar då förstörda varor också kostar multum.
Jag räknar med att Kenneth löser det hela på bästa sätt så det passar hans företag och att vi i vår tur får ta del av det genom att slippa höjda priser.
#19 - 15 oktober 2003 08:25
För min del spelar det ingen roll om jag får handla genom förskottsbetalning på postförskott eller annat sätt.
HjortgatansZoo/Kenneth är alltid mitt förstahandsval att handla ifrån.

Alltid suverän service! (Men, på senaste tiden... host host).

//E
#20 - 15 oktober 2003 09:52

Finns de som beställer och inte hämtar ut. Då ligger paketet kvar en månad på posten innan det sänds i retur (om inget ändrats i postens regler). Kan ju gissa hur växterna mår när HZ till slut får dem i retur.

Vilket jävla sätt.

Efter att ha läst det här, sett Masterplan, psykoterapeuten och JAn-O på Farmen så börjar jag inse hur många jävla idioter till människor det finns. Skrämmande.
#21 - 15 oktober 2003 11:12
Kan bara nicka instämmande defdac.
Sen tar det tid, kraft och pengar att skicka ut räkningar för outhämtade paket om man har en sådan klausul i köpevillkoren. Skulle inte tro att dessa heller blir betalda i första taget. Sk. factoring kostar en hel del och många småföretagare har inte råd.
#22 - 15 oktober 2003 17:34
Nu såg jag att senaste infon angående Hjortgatans nya villkor ligger ute på deras sida.

Så nu kan alla få veta det som jag vet!

M v h,
//E

Annons