För det första så är ju frågan vad du kan välja på när det gäller bredband och vilken hastighet du vill ha. Själv kan jag bara gå via Telias bredbandsnät och då kan man inte få de billigaste abonnemangen :(.
Bredbandsbolaget tror jag brukar få relativt bra betyg. Har själv haft Telia tidigare och nu Spray, och jag tycker de fungerar ungefär lika bra (eller dåligt). Båda är rätt dyra. Har lite driftstörningar ibland, men oftast är det inga problem. När det gäller servicen från företagen så är det inget jag använder mig av, så det har jag ingen aning om :). Sen tycker jag du ska undvika abonnemang med för lång bindningstid eftersom priserna hela tiden sjunker. (Jag tror Bredbandsbolaget brukar få rätt bra betyg...)
När det gäller telefoni så har jag haft Universal Telecom ganska länge, de är väl i stort sett billigast tror jag. Har aldrig haft några problem med dem, så de kan jag rekommendera. De har även bredband, men det har jag ingen aning om hur det är. Jag verkar bara kunna få 0,5 Mbit med dem och det är jag inte så intresserad av :).