Nej jag är inte säker på könen, som jag sa i mitt första inlägg. Men han jag köpte av uppgav att dom var ett par. Tips på hur jag ska se skillnad???
Nu har jag suttit och matat upp dom med MYCKET röda mygglarver och lite oxhjärta till.
Jag höll undan hannen med en pinne och lät honan äta tills hon blev riktigt rund om magen sen fick han komma och äta och nu har hon fått tillbaka färgen på ögonen och kroppen. Sen började dom pussas så där karaktäristiskt och våldsamt. Tror det är ett gott tecken. (gör även bara hannar så här emot varandra? för annars så är det ju väl ett par?) men hon står fortfarande och gömmer sig vid filtret när han kommer.
Jag brukar inte städa undan om det hamnar något på botten för dom andra invånarna äter upp det innom loppet av några minuter.
Vattenbyten gör jag 1 gång i veckan 35%.
Jag har funderat på att skaffa iaf 2 st till och ha i. Men jag vet inte om det blir lite väl trång i ett 240 liters kar? Jag har ju som sagt en del andra fiskar i som t.ex: 2 guldgurami, 3 kampfiskar, 2 regnbågsfiskar, 3 st [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2][COLOR=#0000ff][COLOR=#000000]Araguaia-pansarmal,1 ancistrusmal, 1 golden nugget, 1 blå fjärilsciklid, 1 bågfensciklid, 2 palettciklider, 20 kardinaltetror, 10 rödmunstetror, 6 svarta neontetror.
Mycket frågor på en gång men hoppas på svar [:o]
[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT]