Hur mycket ska man ta de på allvar.
Först var det mina svärdbärare.
De ät tillsammans med guppysarna och praktbotiorna och neontetrorna, alla är i samma gäng, där finns tre honor och en hane (svärdbärare), det finns även en andra svärdbärare hane i akvariet men han är alltid ensam och den första hanen mobbar ut honom, de köptes in till mitt akvarium med två veckors mellanrum. Den som mobbar är den som kom dit först, och de är även den som är störst. De var i samma akvarium i zoo butiken, och där fanns även andra hanar också, och ja har haft sv hanar innan tillsammans och inte haft detta problem. Undrar vad de kan vara, och vad ja ska göra åt det, ska ja köpa fler hanar eller fler honor eller både och ??
eller nån mer art kanske, eller är min hane bara feg.
Sen nu idag såg jag att även mina praktbotior bråkar, de är de två mindre som gör det, de är tre storlekar en är mega stor en mindre och en lite mitt i mellan. Undrar om de är så att de är två hanar, för har hört att honorna brukar vara större och rödare i ansiktet och den större är rödare, funderar även på här vad ja ska göra, och det är här är rent bråk inte mobbing, utan de är inte alltid tillsammans men när dom är de så bråkar dom och det ser mer alkvarligare utan än när min sv hanen jagar bort den andra, vet inte men min ena sv hane e kanske feg, bland botiorna kanske de e så att de är ungeär lika och vill ha makten båda två, eller så slåss de om honan
Vad kan ja göra åt detta, skaffa fler i samma art eller vad ??
Svårt att se bland botiorna vem som är hona och hane.