bråk?!

#1 - 27 juli 2007 10:46
Hej ,

Min Jaguar hane typ misshandlar sin partner så honan ligger bara och gömmer sig äter inte ens vad jag har sett. Någon som har ett bra tips eller liknande?

Mvh, Kim
HazelCR
#2 - 27 juli 2007 13:43
Jaguarer är tuffa. Om det börjar att gå fel, är det svårt att rätta till.
Kanske kan det lyckas om du ordnar en stor fisk till som får agera strykfisk?
Men vilken firre kan stå emot Jaguarens tänder en längre tid?

Ditt akvarium, är det stort nog?
#3 - 27 juli 2007 13:47
[quote=HazelCR;996204]Jaguarer är tuffa. Om det börjar att gå fel, är det svårt att rätta till.
Kanske kan det lyckas om du ordnar en stor fisk till som får agera strykfisk?
Men vilken firre kan stå emot Jaguarens tänder en längre tid?

Ditt akvarium, är det stort nog?[/quot

Jadu, väldigtväldigt mkt för litet akvarium kan jag ju säga , 100L men dem är bara ungfiskar än så länge men har blivit kär i dem nu , otroligt fin fisk , men får inte ha större kar :(
HazelCR
#4 - 27 juli 2007 13:50
Då är det tyvärr bara att tänka på att sälja dem. Det finns nog inte mycket annat att göra. Du kan inte hålla dem i ett 100 liters särskilt länge.

Eller också får du visa zoopets artbeskrivning för dina föräldrar, så att de köper ett rejält kar till dig, minst ett 720. :D Det kan ju lyckas.
#5 - 27 juli 2007 14:02
haha då blir det att sälja har försökt med att visa 100ggr men dem är för rädda för vatten skador :( men vad kan du rekommendera för fina roliga fiskar till ett 73x36x35,5cm? :)
#6 - 28 juli 2007 11:48
lämna tillbaks fiskarna till affären! stackars hona som bara får stryk.
#7 - 28 juli 2007 12:47
Om det nu är en hane och en hona, är de ungfiskar är det nog svårt att se.

När jag fick yngel av dem, så decimerade de snabbt varandra, efter att jag hade flyttat ynglen till ett 100-liters. Men det är en fin fisk, en av de som står högst på listan om jag skaffar ett större akvarium än de jag har nu.
#8 - 29 juli 2007 17:06
jo riktigt j*vla fin fisk, lätt favoriten i vattnet !
#9 - 29 juli 2007 17:16
Du kan få köpa min jaguarHona, hon e bra på att avliva fiskar snabbt:P(skämt o sidor) 100 liter är för lite för 2 st jaguarciklider. du kan få köpa ett 100 liters akvarium med 2 pumpar. om du behöver mer akvarium hehe har några akvarium stående.
Bilagor:
#10 - 29 juli 2007 23:00
Kenny89 skrev:
Du kan få köpa min jaguarHona, hon e bra på att avliva fiskar snabbt:P(skämt o sidor) 100 liter är för lite för 2 st jaguarciklider. du kan få köpa ett 100 liters akvarium med 2 pumpar. om du behöver mer akvarium hehe har några akvarium stående.

Hahah nej då skulle de vara något mkt större :D

Annons