Bragdguldet till Helena Jonsson

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 1 december 2009 13:29
Kul och välförtjänt - dock ett enkelt val i år pga få topprestationer, hon var väl i en klass för sig.
#2 - 1 december 2009 14:02
Tror hon hade vunnit i vilket fall som helst. :)
#3 - 1 december 2009 16:17
Skönt att se att hon fick det och inte nån halvkass flytfotbollsspelare men han var kanske inte aktuell för det.... ?
#4 - 1 december 2009 16:28
Håller med :)!

Ha Ha, halvkass fotbollsspelare :p:d:p... - sådna finns många, men - misstänker att du tänker på en Barcelonare!
#5 - 1 december 2009 16:48
Jag tycker att det stod mellan Helena och Sara Sjöström. Hon gjorde också en riktigt stor bragd iom världsrekord och VM-guld blott 15 år gammal. (rätta mig om jag har fel angående ålder och mästerskap). Jag tycker nog att Sara borde fått det istället.
#6 - 1 december 2009 18:06
Håller med :)!

Ha Ha, halvkass fotbollsspelare :p:d:p... - sådna finns många, men - misstänker att du tänker på en Barcelonare!

Exakt :D

Som dessutom var offside när bollen spelades i söndags så målet skulle inte godkänts ! :(
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 1 december 2009 18:12
drd skrev:

Som dessutom var offside när bollen spelades i söndags så målet skulle inte godkänts ! :(

Zlatan är sveriges särklassigt bäste fotbollsspelare och den ende svensken som håller internationell klass (även om en del surdegar inte vågar erkänna det;)). Dock så vill det också till att Sveriges landslag skall börja prestera för att han skall få utmärkelsen.

Sarah Sjöström gjorde en enorm prestation - dock så har jag svårt för barn i idrott (vi gillar att gnälla på det i andra länder), sedan finns det nästan lika många simgrenar som det finns simmare och dessutom så har det under det senaste året varit inflation i rekord pga dräkten.
#8 - 1 december 2009 19:00
drd skrev:

Dommarna är emot alla dina favoritlag, sämre förlorare än dig får man leta efter :(:(
#9 - 1 december 2009 19:27
Lagidrottare vinner väldigt sällan bragdguldet, det är i så fall ett helt lag det handlar om. Ove Kindvall vann 1969 och det är väl senast en lagidrottare vunnit. Jag tycker nog Zlatan hade varit värd bragdguldet för skytteligasegern i Italien, det är riktigt stort.

När det gäller Sarah Sjöström är väl problemet lite med simning att medaljer inte riktigt räknas om det inte är på OS. Vi har sett många svenskar som tagit massvis med medaljer på EM och VM och sedan haft stora problem att bara ta sig till final på OS. Många motståndare är helt enkelt inte tillräckligt motiverade i VM och då kan andra få chansen att skrälla.

Robin Söderling har skrällt och gjort en mycket bra säsong men han har inte vunnit något (well, Båstad) så jag vet inte varför han ens diskuterades.

Anna Nordqvist skulle varit mitt val. Att komma från ingenstans och vinna en major i golf, det är stort. Annika Sörenstam fick den 1995 för sin vinst i US Open (som iofs räknas som större än LPGA-mästerskapet) och jag tycker det här är jämförbart.

Helena Jonsson är en härlig tjej som tagit små steg framåt varenda säsong och nu är världens bästa skidskytt. Hon är verkligen inte ovärdig segern, VM-seger och total världscupseger är fantastiskt bra. Ska bli kul att följa henne denna OS-säsong.

Allt som allt kan vi (svenskar) vara väldigt glada som har så många oerhört duktiga idrottare i så många olika sporter. Det är rent fantastiskt med de förutsättningar vi har (befolkningsmängd och väderförhållanden framför allt).

Annons