Bra zooaffär i Uddevalla, Vänersborg el Trollhättan?

#1 - 14 januari 2005 21:27
Vi ska åka bort över helgen och passerar då Uddevalla, Vänersborg eller Trollhättan. Är det nån som vet om det finns nån bra zooaffär i det området som är värt ett stopp?
#2 - 14 januari 2005 23:10
Jag är själv från Eskilstuna men var i Udevalla och jobbade i veckan och besökte då "Tropical Zoo" (Lagerbergsg. 10) och "Akvarie- o. Fågelaffären Zoo" (S.Hamng.11), den sista var inte så mycket att hänga i den vissna granen men Tropical var väl OK.
Däremot rekomenderar jag varmt "Stavre Zoo" (Slättbergsv. 50) i Trollhättan som jag besökte på hemvägen. En mycket trevlig butik i vad jag tror var ett garage till en villa.

Det kanske finns butiker jag missade på min turné, men det får lokalbefolkinigen i resp. ort hjälpa dig med.
#3 - 14 januari 2005 23:36
Som heeke sa så tycker jag att du ska besöka Stavre Zoo i Trollhättan. Mycket trevliga och kunniga personer som jobbar där, har köpt en hel del saker där själv.
#4 - 15 januari 2005 09:19
Tack för tipsen! Nån som vet om zooaffären på Torp köpcentrum är bra?
#5 - 15 januari 2005 10:18
Den på Torp var den enda jag inte besökte i Udevalla, men den är väl så pass lätt att ta sig till att du knappast slösar så mycket tid även om den är dålig :rolleyes:
#6 - 15 januari 2005 14:35
[QUOTE=ÅsaK]Tack för tipsen! Nån som vet om zooaffären på Torp köpcentrum är bra?[/QUOTE]

Bra har jag ingen aning om, har endast varit där inne utan att köpt något. Men dom har en del fiskar som jag kan tänka mig i mitt "nya" kar. En som köpte 10 guldfiskar där hade otur skulle jag tro, efter några veckor var det endast en överlevande kvar.
#7 - 17 januari 2005 16:38
Det blev ett besök på Stavre i Trollhättan. Det var lite besvärligt att hitta dit, men det var absolut värt en avstickare! Vi är nu lyckliga ägare av 10 vinkeltetror, 4 gröna svärdbärare, 2 calico slöjstjärtar och 2 monster... förlåt, jag menar 2 gigantiska Gabonräkor!
#8 - 17 januari 2012 12:54
Vargöns zoo rekomenderas stort utbud,trevlig och kunnig allt i en enda affär. Har även annat till olikadjur.
Han är mycket duktig på fiskar.

Annons