Bra pris för 112 L?

#1 - 17 juni 2010 10:29
Tänkte köpa ett nytt akvarium på 112 liter från akvarielagret, såg en som kostar 1200 :- (nybörjarpaket med heltäckande belysning, filter och doppvärmare) och akvariebänk för 1480 :-

=
2680 :- Är det ett bra pris eller går det att få billigare någonstans i Sthlms området?
#2 - 17 juni 2010 19:50
Kolla blocket och köp ett begagnat istället. Mycket billigare och precis lika bra kvalitet.
#3 - 18 juni 2010 09:40
Hvarulf skrev:
Kolla blocket och köp ett begagnat istället. Mycket billigare och precis lika bra kvalitet.

Vågar inte köpa från blocket, har hört fär många historier med akvarier som börjat läckt och vi har parkett i hela huset så vill inte få några vattenskador. Hade ett akvarium som gick sönder när vi inte var hemma och vi fick bygga om golvet helt till två rum! Blev inte billigt.
#4 - 18 juni 2010 09:57
Vux skrev:
Vågar inte köpa från blocket, har hört fär många historier med akvarier som börjat läckt och vi har parkett i hela huset så vill inte få några vattenskador. Hade ett akvarium som gick sönder när vi inte var hemma och vi fick bygga om golvet helt till två rum! Blev inte billigt.

För det första så kan jag hålla med dig på den fronten att det inte "känns" lika säkert men jag har fått höra att det är absolut ingen skillnad på nytt o begagnat och priserna på nya kar är det dubbla som begagnade i princip. Men om det nu kostade dig en massa att renovera efter din katastrof så tipsar jag dig att kolla upp med ditt försäkringsbolag vad som gäller vid akvarie skador, när mitt 250l brast förra sommaren så fick jag en räkning på en självrisk på 1500:- och det var det enda jag betalade och jag fick ut full ersättning för varje gruskorn!
Så vill du komma undan billigare köp begagnat men kolla noga på fogarna och hör med killen om lite historik kring karet (alltid bra)

Mvh / Jimmy
#5 - 20 juni 2010 14:18
Vux skrev:
Tänkte köpa ett nytt akvarium på 112 liter från akvarielagret, såg en som kostar 1200 :- (nybörjarpaket med heltäckande belysning, filter och doppvärmare) och akvariebänk för 1480 :-

=

2680 :- Är det ett bra pris eller går det att få billigare någonstans i Sthlms området?

2680:- inkl. bänk låter som ett bra pris.
Alltid en speciell känsla med nya grejer.
Är du sedan inte så bra att bedömma "beggade" grejer så har du ju alltid garanti vilket kan kännas skönt.
Billigare är inte alltid lika med bättre ;)

Annons