Bra mal tillsammans med zebraciklider?

#1 - 31 januari 2006 20:03
Hej!
Finns det någon som kan rekomdendera någon mal man kan ha med zebraciklider (centralamerikanska zebraciklider)? De är ju ganska agresiva av sig, hade några corydoras med dem innan men de fick jag ta bort, skulle vilja ha någon form av mal som tar rutorna...
#2 - 31 januari 2006 21:28
Jag har en ancistrus och en gibbiceps, visst blir de bortjagade ibland men zebrorna bryr sig inte så mycket om dem. De är ju ganska robusta.
#3 - 1 februari 2006 00:12
Ancistrus går i mitt yngelkar med zebror, det fungerar men mina stora zebror vill inte ha sällskap när dom leker o lägger rom, ger sej på allt som rör sej. och det gör dom rejält oxå!
#4 - 1 februari 2006 11:37
[quote=destruid]Ancistrus går i mitt yngelkar med zebror, det fungerar men mina stora zebror vill inte ha sällskap när dom leker o lägger rom, ger sej på allt som rör sej. och det gör dom rejält oxå![/quote]

Jo det var det jag märket med corydorasen. Satt coh kollade på TV en kväll och så skulle jag med lampa kolla till yngeln (man är ju nyfiken...) och då såg jag två stycken liggande på sidan. De dog senare men resten av deras grupp räddades iaf till ett annat kar. Det är därför jag är lite osäker med om det finns någon riktigt bra mal till dem... därav denna tråd..:)
#5 - 2 februari 2006 00:33
[quote=Eken]Jo det var det jag märket med corydorasen. Satt coh kollade på TV en kväll och så skulle jag med lampa kolla till yngeln (man är ju nyfiken...) och då såg jag två stycken liggande på sidan. De dog senare men resten av deras grupp räddades iaf till ett annat kar. Det är därför jag är lite osäker med om det finns någon riktigt bra mal till dem... därav denna tråd..:)[/quote]

Jag känner inte till nån/nåt som klarar sig bra med zebror..zebrorna är för aggressiva,särskilt vid lek och yngel. Just då är det nästintill omöjligt att få något att fungera tillsammans med dom..
Ancistrus funkar men endast när det inte är lek o yngelvård.
#6 - 2 februari 2006 08:29
För mig funkar det iaf fint, fast ju mindre karet e ju problematiskt blir det väl säkert... (500L)
#7 - 2 februari 2006 08:59
i skolan hadde vi 2 kinesiska algätare med zebrona fungerade ganska bra sen hadde vi några 023:D

Annons