Bra köp!

#1 - 2 juni 2004 11:47
Hej!

Jag behövde fylla på med några black mollyhonor och köpte tre stycken. Medans påsen ligger på bordet för vidare transport till yngelkaret som jag just nu tänkte mig bli "karantänkar" så händer det saker.

Det börjar simma yngel i påsen! Så medans jag sitter och ser på föds det c:a tio yngel i plastpåsen! Jag la ned alla honor + yngelna i lilla karet. Däri har jag en liten bur som de små kan simma in i om de behöver det. Ynglena är verkligen söta!

Så nu blev det tretton till samma pris som tre ;-D
Hälsar!
#2 - 2 juni 2004 11:52
<font color="red">Det kallar jag tur! [;)]</font id="red">
#3 - 2 juni 2004 12:01
Tur att du hann hem med dem, annars skulle kanske affären ta betalt för 10 extra!
#4 - 2 juni 2004 13:15
Vilken himla tur du har.
#5 - 2 juni 2004 13:24
Jag undrar om alla Zooaffärer i Sverige plötsligt märkt ett extremt sug efter Black Molly 8)

(med tanke på Cyanoryktet)
#6 - 2 juni 2004 14:03
Köpte för ett par månader sedan ett par Xenotoca eiseni där honan var rejält på tjocken för 70 bagis. Har nu ca 15 ungfiskar på 1½-2 cm i mitt jobbakvarium på 47L och börjar fundera på om de kanske inte behöver mer tillväxtplatts snart?

/Bjorn
#7 - 2 juni 2004 16:34
Grattis till det helt perfekta köpet! Köpa 13 och betala för tre är ju perfekt!
#8 - 2 juni 2004 16:42
de flesta djuraffärer bryr sig inte om levandefödande yngel.. på min lokala djuraffär så är de helt likgiltiga vad det gäller om jag ska köpa en gravid platy/guppy/molly, eftersom de ändå förökar sig som råttor.

Annons