Hej! Snälla hjälp mig, jag vill så gärna hitta ett bra foder till min filterräka och vill inte klogga ner akvariet och förstöra balansen på värdena, (då vissa skrev att man skulle mata 3 ggr /dag med flingor..) Är det bästa alg tabletter? Just nu blöter jag upp sköldpaddsmat pellets och ger räkan (
[h=5][SIZE=2][FONT=tahoma]Det innehåller: Wheat Middings, Soyböne mjöl, vetemjöl, fiskmjöl, Majsmjöl, Spitulina, fiskolja, Soylecitin, Diacalcium Phospate, L-Abcorbyl - 2Polyphospate, (källa till vitamin C) Choline Chloride, Vitamin E tillskott, Niacin tillskott, Calciumpatothenate, Riboflavin, Thiamine Mononitrate, Bioyin, Pyrodixine Hydrochloride, Folic Acid, Vitamin A Acetate, Vitamin D3 tillskott, Vitamin B12 tillskott, Manganese Sulfate, Zink Sulfat, Ferrous Sulfate, koppar sulfat, Sodium Selenite, Potassium Iodate, Propionic Acid (en naturell bevaringsämne). [/FONT][/SIZE][/h]I alla fall.. jag har även körsbärsräkor som jag ger riktiga små räkpellets till. Läste även detta:
[h=5][SIZE=2]Self-made food for filterräkor:
- Group 1: Eklöv, Valnötlöv, Hasselnötlöv, Svartvinbärslöv, Nesslor, Hokkaido pumpa, normal räkfoder, algae wafers. Dry them and pulverize them in a mortar. Can be fed every day.
- Group 2: Skalad Artemiaägg, Spirulinapulver, levande små Artemia, levande Cyklops, levande Moina, Ärtor (cooked and then mashed), Liquifry 2, pollen. These things they get max. twice per week due to high protein content.[/SIZE][/h]
Låter dock lite jobbigt att gå omkring och leta löv (som dessutom inte bär på tungmetaller!)