[quote=Opus]Sorry Pusslet, jag kunde inte låta bli, jag såg vad du skrev i den andra tråden;)
Annars tycker jag att swerot är en mycket klok människa med ett mycket bra råd till ett 200l akvarium :) När det gäller ciklider är dom inte ondskefulla som du nämnde i den andra tråden utan teritoriala (..eller hur det nu stavas) och trivs helst tillsammans med andra ciklider från samma land och när det gäller afrikanska ciklider samma sjö (Malawi, Victoria eller Tanganyaki)
Malawiciklider är som Swerot säger, mycket färglada och vackra fiskar, jag brukar säga att det är det närmaste du kommer ett saltvattens akvarium utan att behöva arbeta ihjäl sig (...alla saltvattens fans....det var ett skämt:p )
Kolla bara på dom här vackra fiskarna:
http://web28976.ta11.talkactive.net/activebuilderfiles/malawijan.dk/1088643521.jpg[/quote]
Förstod att du sett det! :p
WAAAAAAAOW vilka fiskar! *hittar hakan nere vid golvet*
Men om man ska ha så många, stora(?) och så vidare måste man nästan ha ett jättekar?
Ja,
ciklider, såna där trekantiga...hmm...
scalarer! och
barber har jag hört det om. [:o]
Så MÅSTE jag ha en sån där sugproppsmal som sitter slickat med hela kroppen på rutan, kinesisk sugmal eller vad de nu heter! *håller tummarna för att NÅGON jag vill ha ska fungera*
Vet du hur det är med dom?