Bra död fisk ätare ?

#1 - 26 januari 2015 17:15
hej

har 100 liters med massa guppy yngel som tydligen förökar sig som galningar i de karet dem med :P ibland är man på jobbet länge o de ligger någon död därinne o sambon tycker de nasty att ta ut dem så frågan är känner ni till någon bra död fisk ätare som kan göra jobbet enklare ?

funderar över amanoräkor borde ej skada fiskarna tills dem dör andra ider? står lite still i huvet

ps fiskar dör inte ofta men när det händer o jag inte e hemma så ligger dem kvar ett tag o det är inte bra
#2 - 26 januari 2015 23:08
Räkor är bra "dödfiskätare".
#3 - 26 januari 2015 23:10
Räkor och ancistrus
#4 - 27 januari 2015 05:11
Räkor och ancistrus

Håller med!
#5 - 27 januari 2015 06:15
Den kombon åt ju en hel diskus och lämnade endast polerade ben kvar. Om vi nu pratar storätarens mästare på död fisk dvs. Amanoräkan.
#6 - 27 januari 2015 07:46
Räkor är bra "dödfiskätare".

aa märkt att amanoräkor är på dem döda

Räkor och ancistrus

Likan skrev:
Håller med!

har 4 ancistrusar i de karet

Bluewing skrev:
Den kombon åt ju en hel diskus och lämnade endast polerade ben kvar. Om vi nu pratar storätarens mästare på död fisk dvs. Amanoräkan.

mm älskar deras beteende o storlek köper nog fler amanoräkor , har bara 2 st i karet just nu kan fylla på med 10 till~~

tack för alla tips sambon blir säkert glad
#7 - 27 januari 2015 07:51
I mitt 450 asienkar på jobbet har jag 40 st. Amano. En död fisk är omvandlad till räkenergi på max en timme.
#8 - 27 januari 2015 08:45
Bluewing skrev:
I mitt 450 asienkar på jobbet har jag 40 st. Amano. En död fisk är omvandlad till räkenergi på max en timme.

¨hahaha fan va fett , jag har 6 st i de stora karet (240 liters~~ ) fast där får dem hjälp av alla andra stora malar o ta bort döda fiskar , ser inte när tetrorna dör utan bara märker antalet minska efter ett år haha :D absoluta favorit räkan är amanoräkan
dem växer rätt fort med tycker jag

Annons