Bra butiker i stockholmsområdet?

#1 - 28 september 2004 13:06
Har ni några tips på bra butiker för hobbyn? Det finns ju en uppsjö av zoo butiker, en del seriösa, många mindre seriösa, som pliktskyldigast håller några akvarium som komplement till hund och katt utbudet.
Kort sagt vilken är din favoritbutik i Stockholmsområdet?
Själv håller jag Akvarielagret och Bromma Zoo som de bästa på min sida stan, dock blir det oftast Bromma Zoo som jag handlar på då det ligger bättre till.
#2 - 28 september 2004 13:23

Akvarieleasing tillhör de absolut bästa enligt mig, deras priser slår oftast Internet och de är kunniga och serviceminded !

#3 - 28 september 2004 13:23
När jag åker från Uppsala till Stockholm för akvarieshopping så brukar jag besöka Akvarielagret i Bromma och Akvarieleasing i Sundbyberg. Båda bra butiker tycker jag.

//Annika
#4 - 28 september 2004 13:27
Akvarieleasing tycker jag är suverän, värt att åka lite extra för att besöka.
#5 - 28 september 2004 13:30
håller med, Leasing och lagret är absolut bäst. Dock brukar jag ibland också titta förbi globefish efter som dom ibland kan ha lite mer udda saker.
#6 - 28 september 2004 14:17
Akvarieleasing har jag aldrig varit i kontakt med, måste ta en sväng förbi på väg hem från jobbet nån dag, jobbar bara nån kilometer i från.
#7 - 28 september 2004 14:32
Gillar Alba zoo på folkkungagatan, de har hyffsat sortiment och tror inte jag har sett några sjuka fiskar där. De har bar pris också:)
Annars är det akvarielagret, men det är så jäkla trångt och man får ingen bra överblick av sortimentet och det är inte jättebilligt.
Har även två hataffärer, men dem ska man nog inte nämna vid namn.
#8 - 28 september 2004 15:24
Ursprungligen skickat av gosatta

håller med, Leasing och lagret är absolut bäst. Dock brukar jag ibland också titta förbi globefish efter som dom ibland kan ha lite mer udda saker.

Globefish, vart ligger det? har dom någon hemsida.

Har varit på dessa butiker i sthlm,
Akvarielagret (tråkig men bra urval)
Bromma zoo (fräsch med mindre utbud)
Akvarieleasing (lättare att ta till sig än akvarielagret och bra service)

Vinnare hos mig blir nog Akvarieleasing.
#9 - 28 september 2004 16:19
Var ligger Akvarieleasing?
#10 - 28 september 2004 16:27
Min favorit är djur och sånt i tyresö.

#11 - 28 september 2004 16:28
Pulcher: Ganska nära duvbo t-banestation i sundyberg
#12 - 28 september 2004 16:33
Globefish, vart ligger det? har dom någon hemsida.

http://www.globefish.nu/
#13 - 28 september 2004 16:43
Ursprungligen skickat av Pulcher

I Sundbyberg, jag köpte ett Eheim 2028 där nyligen. Det kostade 1890:- !!

Ett par hundra billigare än de billigaste svenska Internetshoparna !
#14 - 28 september 2004 21:13

Om du vill veta exakt var Akvarieleasing ligger (och adress), så kolla på deras hemsida. Där finns en karta som visar var affären ligger.

www.akvarieleasing.se
#15 - 28 september 2004 21:36
Jag tycker om Akvarieleasing och Akvarielagret, det känns lite som att gå på museum när man är där, men en butik i Coophuset i Kungsängen, Zooroopa, (tror jag)är ett kul ställe, en "vanlig" zooaffär med marsvin, fåglar och sånt men killen som jobbar där är en sk akvariefreak, jätteduktig och har svar på alla konstiga frågor, det uppskattas..Värt att kika in och snacka lite om man är i närheten.
#16 - 29 september 2004 16:19
Jag gillar inte globefish.
#17 - 29 september 2004 16:29
Jag tycker om Akvarieleasing och Akvarielagret, det känns lite som att gå på museum när man är där, men en butik i Coophuset i Kungsängen, Zooroopa, (tror jag)är ett kul ställe, en "vanlig" zooaffär med marsvin, fåglar och sånt men killen som jobbar där är en sk akvariefreak, jätteduktig och har svar på alla konstiga frågor, det uppskattas..Värt att kika in och snacka lite om man är i närheten.

Jasså så du har vart på mitt jobb=D kul att nån härifrån har vart där och tyckte om stället=D

Mina favoriter är akvarieleasing och zooropa...

/Glenn

Annons