Bra Amfibie sökes!

#1 - 31 maj 2009 08:36
Hej!
Jag är lite n00b inom akvarium och det:D
Men jag ndrar bara (har sökt runt, inte hittat den perfekta) om det finns
nån fredlig foder/växt ätande amfibie som inte är en bråkstake.[:o]

Finns det?

//MeVänligaÅGladaHälsningar Carr77
#2 - 31 maj 2009 08:48
Kan bli lite svårt att hitta växtätande amfibier.
Det är bara Larver av stjärtlösa groddjur som livnär sig främst av vegetabilisk föda (ruttnande växtdelar)
#3 - 31 maj 2009 08:53
Jahaaa....synd....men finns det nån som äter nåt som går att köpa i affären och inte gillar fiskmat?
#4 - 31 maj 2009 09:43
Afrikanska dvärgklogrodor, http://www.groda.tk/, är väldigt trevliga. De äter allt levandefoder, fryst artemia, mygglarver etc. Det finns att köpa i affären, men fiskarna lär konkurrera om födan. De är mycket små och försiktiga så du kan bara ha dem med dito fiskar. Jag har haft dem med små malar och äppelsnäckor. I ett eget akvarium kan du njuta av hela deras beteende, lek och lustiga läten. Dvärgpipagrodor är ett par nummer större och klarar sig tillsammans med större fiskar. grundregeln är: djur som går in i grodans mun blir uppätna och grodor som går in i fiskens mun blir uppätna.
#5 - 31 maj 2009 09:51
Tack!

Tack för alla svar^^Men jag ska bara ha saker som inte äter andra...uhumm....saker!
#6 - 31 maj 2009 23:10
Jag har två Axolotler. Dem är väldigt fredliga och lättskött djur. Kräver ganska svalt vatten (12-20 grader). Har haft dem med fiskar förut men det var ingen bra idé pga att en av fiskarna började äta på deras gälar, så jag fick ge dem ett eget akvarium
#7 - 1 juni 2009 13:29
tackar!

Tackar! Ska kolla upp dom små fina sötisamfibierna:)

Annons