Bra affär i närheten utav malmö

#1 - 24 augusti 2011 16:31
Finns det någon bra affär här i malmö eller i närheten som kanske tar inte lite ovanligare fiskar till ett vettigt pris?
#2 - 24 augusti 2011 16:45
zoogiganten i Lomma :)
dom är jättebra och kan ta hem nästan vad du vill ha :) dom är kanske lite dyrare men kvalitén är super :)
#3 - 24 augusti 2011 16:56
Finna jättemånga affärer i Malmö, Som freddi36 sa så är Zoogiganten jättebra :), lite dyra för min del men de har alltid något roligt hemma :). Annars så finna där jägerszoo med inte så långt ifrån jägersro centrum. Finns arkenzoo ute vid svågertorp. Tror där finns något som heter akvariepiraten inne i malmö med. finns jättemånga.
#4 - 24 augusti 2011 17:43
akvariepiraten ligger "inne" i malmö. dom har hyffsat mycket och en del rariteter faktiskt:)

arkenzoo på svågertorp är väl nog den dyraste affären i malmö.. tycker inte att dom har så mycket ytöver det vanliga heller.

jägerzoo har jag inte varit hos så mycket men de gånger jag varit där så har jag fått ett bra bemötande av trevlig personal. en gång när jag hade köpt en fisk som dog två dagar efter jag köpt den fick jag byta in den döda mot ny fisk som faktiskt kostade mer än den döda!
#5 - 24 augusti 2011 17:54
Visste inte att arken var en av de dyraste. Sist jag var där tyckte jag deras salt inte så såg så roliga ut. Jägerszoo har jag med fått bra bemötande av :).
#6 - 24 augusti 2011 18:30
Akvaretjänst har iallafall förr haft en hel del lite ovanliga ungfödare
#7 - 24 augusti 2011 18:34
Berserken skrev:
Akvaretjänst har iallafall förr haft en hel del lite ovanliga ungfödare

Den hade jag glömt bort! Där har jag handlat Blå limia för något år sen :).
#8 - 24 augusti 2011 18:53
Tack, akvariepiraten och akvarietjänst var jag på idag och där var det inga ovanliga fiskar egentligen men tack för tipsen, hittade dock inga dvärgciklider alls i princip
#9 - 24 augusti 2011 18:55
Zoogiganten brukar ha några dvärgar inne iblnad. Jägerszoo har med några inne :).
#10 - 24 augusti 2011 19:13
Jo affärer finns det nog allt, har dock problemet att om jag ska behålla fiskarna jag fick till eller göra mig av med dem och skaffa allt som jag ville ha när jag skaffade akvariumet. Dock är det stora fina fiskar =/
#11 - 24 augusti 2011 19:41
zoogiganten brukar som sagt ha en del olika dvärgciklidsorter hemma :)
#12 - 24 augusti 2011 19:55
Okej okej, då blir det ett besök dit. Ni vet inte var man hittar lite ovanliga tetror och kanske redback scalare?
#13 - 25 augusti 2011 14:28
Är även ute efter rötter, fina stora och inte allt för dyra, ni vet kanske något ställe?
#14 - 25 augusti 2011 15:03
stora rötter har dom även på zoogiganten :) mangrove från ca 10cm till 50cm kan du nog hitta där :)
dom har även fina redmoore.
#15 - 25 augusti 2011 15:52
okej, inga större? har 2meter att planera och vill gärna ha i alla fall en stooor rot ^^
#16 - 25 augusti 2011 16:59
jag tror inte det är så vanligt att affärer har 1-2 meters rötter hemma pga att de är så stora ;):)
jag va kanske lite för snål i mitt förra inlägg, lite större än 50cm har dom nog :)
#17 - 25 augusti 2011 17:08
Äh, det borde dem ha, detta är ju diskriminering haha. Ne men får väl ta ett besök ditt nu i helgen. du vet inte öppet tider osv?
#18 - 25 augusti 2011 17:51
här är hemsidan:http://www.zoogiganten.se/11-startsidan.htm
skrolla ner lite så ser du på vänster sida öppettider :)
#19 - 25 augusti 2011 17:59
firejackan skrev:
Okej okej, då blir det ett besök dit. Ni vet inte var man hittar lite ovanliga tetror och kanske redback scalare?

Har aldrig sett några redback scalarer där. Men de har rätt så många plika sorters tetror.
#20 - 30 augusti 2011 16:16
Letar du ciklider kan jag rekommendera dig att ta en titt hos Sandby Ciklidhobby.
#21 - 30 augusti 2011 16:50
verkar som en hyffsad affär, blir väl en sväng imon där när jag ändå är och kollar zoogiganten, tack för tipset!
#22 - 19 oktober 2011 15:30
tycker det verkar onödigt att skapa en ny tråd så jag slänger upp en ny fråga här. Är det någon som vet var det finns bra och fina växter till ett bra pris i närområdet?
#23 - 19 oktober 2011 15:46
firejackan skrev:
tycker det verkar onödigt att skapa en ny tråd så jag slänger upp en ny fråga här. Är det någon som vet var det finns bra och fina växter till ett bra pris i närområdet?
Med risk för att upprepa tidigare inlägg: Zoogiganten! De har både mycket fisk och mycket växter, och personligen tycker jag inte priserna är mycket högre än på andra ställen. Om man tar med i beräkningarna att de har stor omsättning på både fisk och växter, så får du med andra ord alltid fräscha varor :) Jag har för nyfikenhetens skull varit runt på Akvarietjänst i Malmö, Grizzly på Burlövcenter och zoo i Kävlinge, men blir alltid lite besviken och åker till "satifaction garanty"- Zoogiganten. Så med risk för att varit partisk, åk till stället med allt (inkl. kunnig personal): Zoogiganten!
#24 - 19 oktober 2011 15:58
den enda negativa på zoogiganten är (tycker jag) att dom inte bemöter en så jättebra som på andra ställen.
klart, man får bra svar och så men av vissa i personalen så känns det som att dom vill bara kasta ur sig ett svar för att sen hjälpa nästa. vet inte om det beror på att jag är yngre eller på att dom har ganska mycket att göra så vissa känner sig mer stressade än andra.

jaja, åter till växterna som du frågade om :) tror att växterna kostar 49 kr för "normal size" och något mer för dom stora moderplantorna. någon gång har dom haft jättestora lotusnäckrosor inne som blommade, och dom kostade 300 något. inte så mycket för en enormt stor och fin lotus med många knoppar :)

kolla även i deras fiskkar. växterna där kan man också köpa. ibland finns där växter som inte finns i växtkaret.

en affär du inte ska åka till om du vill köpa fina växter är arkenzoo butikerna. deras växter ser ut som dom blivit överkörda av en gräsklippare och priset är då aningen högt. (55 spänn för en svärdsplanta som ser ut ett nät på bladen ungefär)

kanske en riktig sågning av den affären men det är så jag upplevt det.
#25 - 20 oktober 2011 05:39
Tycker det är konstigt att ingen har nämnt Hornbach, bra priser och bra kvalite på tillbehör och växter. De har även det mesta i fiskväg också.

Själv gör jag alla mina inköp där för att slippa ockerpriser.....va senast i helgen på Arkenzoo i svågertorp mest bara för att kolla priserna på fiskarna... 1 metallpansarmal för 55:- och samma fisk på Hornbach köpte jag förra året för 19:- tror de ligger på 24:- nu men ändå.

Bara ett tips.;)
#26 - 20 oktober 2011 07:33
firejackan skrev:

Ovanliga tetror hittar du på akvarietjänst. Red Back scalarer finns på Sandby ciklidhobby.

mvh

olof
#27 - 20 oktober 2011 08:15
Jag tycker för övrigt att Zoogiganten är en rätt trist butik med höga priser. Visst vill man se odlingsvarianter av ungfödare i alla regnbågens färger och fina saltvattens kar är det värt ett besök men deras utbud av sötvattensfisk är faktiskt väldigt begränsat (fler fiskar av samma art är inte fler arter). Jag tycker att de butiker runt Malmö Lund som är värda namnet akvariebutik är Akvarietjänst, Sandby Ciklidhobby och Jägerzoo.

Jag har för övrigt hört rykten om att det är en nyöppning av butik på gång som jag tycker verkar mycket lovande.

mvh

olof
#28 - 30 oktober 2011 18:47
Okej, fortsätter skriva i denna tråd då jag är på jakt efter nytt ^^ Växter är på väg till mig via plantswap.se (awsome sida) men nu är jag på jakt efter trollhassel, någon som vet var man kan hitta? Gärna mycket utav det dessutom

Tacksam för svar
#29 - 30 oktober 2011 18:50
tror dom har på platagen, blomsterlandet eller liknande :)
#30 - 2 november 2011 23:42
Nej leta i folks trädgårdar o gå o fråga istället... Blombutiker tar ju betalt för skruvhasselgrenar som om det vore silver !
#31 - 2 november 2011 23:49
Ska till Malmö på Fredag o tänkte också besöka lite butiker.
Är ute efter dvärgciklider, vildformer av ungfödare och växter o "mangrovestockar".
Vilka butiker e bäst ??

Hittat följande på nätet:
-------------------------
Zoogiganten i Lomma

Akvarietjänst

Akvariepiraten

Hornbach

Jägerzoo

Pets Malmö

Wilsons Zoobutik AB

Zooab
#32 - 3 november 2011 06:57
Jägers har lite små roliga fiskar
Akvarietjänst kan man hitta lite intressanta kap
Hornbach har faktiskt överraskat mig positivt angående ciklider
Akvariepiraten har faktiskt utvecklats till en besvikelse för mig
Zoo giganten har lite utav det mesta men är dyrare än de andra.

Får jag ge ett tips angående levande födare så säger jag Vellinge blomman, faktiskt rätt stort utbud utav det sist jag var där. Ligger ca 20 min utanför malmö
#33 - 3 november 2011 11:42
OK tack :)
#34 - 25 januari 2012 20:22
Prickig hantelciklid, ngn som sett den på senaste i butik?

Annons