Bottenmodul!

#1 - 15 juni 2007 12:42
Jag har funderat lite ... :D

Många gör ju egna frigolitmoduler för bakgrunden.

Vore det inte läckert att göra en för botten?
Man kan ju forma ett utomordentligt bergslandskap med grottor mm i frigoliten och sedan måla den/hälla grus lr sand över.

Kanske är det beprövat redan utan lycka?
#2 - 15 juni 2007 22:11
jag har sett folk som har frigolit bakgrunder i sina kar, och då även med "moduler" i frigolit på botten, vissa börjar på botten och går uppåt en ruta å andra är pelare i akvariet. Hur det är med grottor och sådant kan jag inte svara på, jag hade nog inte vågat göra långa grottor man inte kommer åt, ifall någon fisk skulle dö där inne eller så.
#3 - 16 juni 2007 15:00
#4 - 16 juni 2007 15:22
najs! Ska nog prova på det där jag med :)
#6 - 16 juni 2007 17:57
jag har för mig att en här på zoopet har gjort en bottenmodul i form av ett berg eller en klippa....han skulle ha den i ett 8 kantigtakvarium tror jag......
#8 - 16 juni 2007 20:27
jag ska göra en!
har blivit tok-inspirerad idag av ett pirayakar på eskilstuna zoo´t!

tänk dig en vallgrav till en borg, med en trappa av sten, spruckna väggar och sprucket golv.. döläckert! så ska jag också ha!
kanske att man gör ett avbrutet svärd och en döskalle i frigolitmodulen också... *drömmer*
#9 - 17 juni 2007 18:34
decaux skrev:
jag ska göra en!

har blivit tok-inspirerad idag av ett pirayakar på eskilstuna zoo´t!

tänk dig en vallgrav till en borg, med en trappa av sten, spruckna väggar och sprucket golv.. döläckert! så ska jag också ha!

kanske att man gör ett avbrutet svärd och en döskalle i frigolitmodulen också... *drömmer*

Hi hi...tja, fiskarna lär inte må illa av det, så gör du det. Fantasy i akvariet....vad ska du ha för firre som Sauron, tro? :)
#10 - 18 juni 2007 09:24
Hi hi...tja, fiskarna är inte må illa av det, så gör du det. Fantasy i akvariet....vad ska du ha för firre som Sauron, tro?

hehe jag har också pirayor :)

Annons