Bottenmatrial till guppys, platy mm..

#1 - 17 maj 2006 21:44
Vad föredrar dessa små rackare, går det bra med blästersand från classe 1 - 2mm?
#2 - 18 maj 2006 05:12
till guppys å platy kan du ha det du vill egentligen.
dom bryr sej inte så mycket om det, har 2-4mm grus till guppy och 2-3mm till platy och de funkar finfint.
#3 - 18 maj 2006 08:54
[quote=Hynt]Vad föredrar dessa små rackare, går det bra med blästersand från classe 1 - 2mm?[/quote]

Ju finare desto bättre har jag hört. Det hindrar ev foderrester att fastna mellan stenar och grova gruskorn och ställa till oreda. Mina guppys bottenäter ofta har jag sett.
#4 - 18 maj 2006 13:24
Men det kan vara bra att ha lite grövre med så ynglena kan gömma sig. Kan vara fel jag är lite nybörjare
#5 - 18 maj 2006 13:41
ja fiskarna bryr sig inte dom förstår nog inte "iaf inte guppy".. dom har ju bara en sak i skallen och inte är det bottenmatrial..

Tänkte mera i naturlig miljö, blir nog blästersand... Tycker det e snyggast eller lite finare grus.. har växterna lite att växa i också =)

Inte så roligt utan botten material, men lätt o hålla rent och upptäcka lik =)
#6 - 19 maj 2006 04:29
[quote=osterlind]Men det kan vara bra att ha lite grövre med så ynglena kan gömma sig. Kan vara fel jag är lite nybörjare[/quote]

Dom gömmer sig helst bland växterna har jag sett. Annars; Själv har jag uppnått optimala förhållanden i guppytanken sedan jag bytte från den engelska sjöstenen som fanns från guldfiskens tid till fint grus...
#7 - 24 maj 2006 03:56
Nu har jag 1par Endlers simande i min tank "blir mer fisk när jag får pengar".. köpa ett gäng till.. får bli ett mixakvarium.. =)

Annons