Var får ni tag i bottengrus? djuraffärerna? tittade häromdagen men tyckte det verkade dyrt, 145:- för en liten påse. Finns det billigare eller finns det att få tag på i naturen på något sätt?
145 pengar var fasligt mycket för en liten påse.
Nu köper väl jag från hyfsat stora affärer, eller Hornbach, men ca 145 kr ska man väl få en bra bit över 25 kilo för..
Jag köpte min sand/grus på Akvariekällaren i Örebro. Det var Engelsk sjösten 3-5 mm, 20 kg för 140 kr men jag såg billigare sand på DjurMagazinet vid Marieberg (Örebro).
köpte engelsk sjösten för någon dag sedan, kan det varit en 2,5kg eller något (0.01kubikmeter va det iallafall efter en snabb överslagsberäkning) för 40pengar helt ok pris tycker jag...
Jag köper alltid Rådasand i bygghandeln, ca 65kr för 25kg, eller om det var 60kr för 20kg, minns inte, men storlekarna på påsarna är visst ändrade till 20kg nu för tiden.
Jag köper biltemas blästersand, kostar 50 kr för 25 kg. Den funkar utmärkt för mig, jag har mkt pansarmalar & botier som gör sönder sina skäggtömmar i grus. men det beror ju helt på vad man ska ha för fiskar i karet. Annars e det bra pris & det funkar utmärkt!